117
door Marcje
Ik bedoel drukmeter à la de Eric's E61 thermometer, dus eentje die je direct in de kop kunt schroeven.
Nu snap ik dat je een Eric's in het kanaaltje schroeft wat er toch al zit, en dat een Strega kop totaal anders is dan een een E61, maar dacht dat iemand dat vast al eens had gedaan. Kanaaltje boren, draad tappen en metertje erin zeg maar. Als het niks is, dan dop je hem weer af, net als met het schroefje bij een E61 kop. Heeft de Bianca dit ook niet op die manier?
Mijn gedachtengang was dat je de druk dan wat kon bijsturen door de lever iets af te remmen tijdens zijn beweging. Dat kan natuurlijk ook zonder meter, alleen heb je dan geen idee wat je doet.
En je zou er ook nog een Eric's in kunnen schroeven dan.
Edit: Net even het douchescherm verwijderd om eens te kijken of dit zou passen, en het is allemaal wat minder triviaal dan ik op de bank had bedacht. De zuiger komt in rust voorbij de onderkant van de kamer, dus je hebt geen ruimte voor een kanaaltje in de cilinder/kamer. Om echt de druk (tot aan het einde) op de puck te meten moet je dus een dukmeter in je zuiger hebben, dat wordt lastig. Er zit ook erg weinig vlees tussen de binnenkant van de groepring uitsparing en de kamer btw. Dat alles zal wel een reden zijn dat ik er niets over kon vinden...
dus...