Re: Upgrade naar levermachine?

11
bvds schreef: zo 30 sep 2018, 08:50 Juist qua schuimen vind ik de Pavoni heel matig. Dat gaat met een Elektra of PV Export een stuk beter. De Elektra is dan wel weer een stukje duurder. En geen manual maar met veer. De Elektra stelt hogere eisen aan je maler, maar daar krijg je door de veer weer consistentie voor terug. De PV laat het qua afwerking nog wel eens weten. Overigens lijken de nieuwere modellen weer wat beter gebouwd te zijn. Ook zijn de shotjes aan de kleine kant door het kleine slagvolume.

Een Pavoni leuk speelgoed. En best waardevast. Zeker met een koelring is de temperatuur goed te beheersen. Met een temperatuur sticker en een tweede filterdrager die je koud voor terugkoelen kan gebruiken gaat het ook. Ik vind het ook aan aanrader om er een 1 gats stoomtip op te zetten.

Tnx voor het meedenken.
De PV Export past qua vormgeving weer beter bij de Moccamaster.
De Elektra is ook erg mooi maar net te hoog denk ik (45-49 cm volgens de site).
Maar of dat met of zonder handel is heb ik nog niet achterhaald.
M.b.t. de maler zit het wel goed.

Ik probeer met het budget rond de €700 uit te komen.
Dat gaat met de Elektra vast niet lukken. :x
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

12
Erik82 schreef: zo 30 sep 2018, 09:59
CafeSolo schreef: zo 30 sep 2018, 08:50 Een La Pavoni is ongeveer 32cm hoog. Met de hendel helemaal naar boven ongeveer 47cm. Dat moet dus lukken.
Dat lukt dus niet. Als je maar 1cm over hebt kun je daar nooit je handen boven houden. Gaat hem dus niet worden.

Je moet goed rekening houden met de ruimte die je nodig hebt voor een handhevel. Bij een hevel met veer is dat wel makkelijker omdat je daar je knokkels niet mee af gaat schaven.

Klopt, ik stel me zo voor dat het apparaat in rust onder het kastje staat en bij gebruik iets naar voren wordt getrokken.
We hebben een extra diep aanrecht, waardoor dit kan.
Met de Moccamaster doe ik hetzelfde: die geeft op het laatst zoveel stoom dat anders het kastje kletsnat wordt en erdoor wordt aangetast.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

16
Erik82 schreef: zo 30 sep 2018, 12:53 Dan mag die wel in perfecte staat zijn met heel veel dure extra's want 700 euro euro is schandalig duur. Voor minder heb je namelijk een gloednieuwe.
Ik mag hopen dat het om een Elektra gaat en niet een Pavoni voor 700 euro :shock:
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
Elektra voor 700 euro is aan de prijs hoor. Dan moet hij wel jong zijn en in hele goede staat. Verkoop via marktplaats.nl betekent niet per definitie verkoop de een liefhebber ;)

Een goede gebruikte zou zo'n 550 euro moeten kosten. Ik weet niet of Kilo de zijne laatst verkocht heeft. Was wel een geïnteresseerde.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

18
bvds schreef: zo 30 sep 2018, 13:45 Elektra voor 700 euro is aan de prijs hoor. Dan moet hij wel jong zijn en in hele goede staat. Verkoop via marktplaats.nl betekent niet per definitie verkoop de een liefhebber ;)

Een goede gebruikte zou zo'n 550 euro moeten kosten. Ik weet niet of Kilo de zijne laatst verkocht heeft. Was wel een geïnteresseerde.
Dibs!!! Die ga ik namelijk volgend weekend ophalen ;)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

20
we tigers schreef: zo 30 sep 2018, 13:57
bvds schreef: zo 30 sep 2018, 13:45 Elektra voor 700 euro is aan de prijs hoor. Dan moet hij wel jong zijn en in hele goede staat. Verkoop via marktplaats.nl betekent niet per definitie verkoop de een liefhebber ;)

Dibs!!! Die ga ik namelijk volgend weekend ophalen ;)

Zullen we doen wie er het eerst is...... :twisted: :lol:
Gr, Guido