Re: Wat drink je nu?

1182
Bocca - The Blend.

Geen idee wat ik verkeerd doe maar krijg er alleen “OK-ish” koffie uit. Blijft een bittere smaak houden. Pre-infusie geprobeert tussen de 1,5 tot 3 bar. Lijkt met een hogere preinfusie druk maar korter (ong. 3 sec) beste resultaten op te leveren gek genoeg.

Of het is niet mijn smaak.
Londinium R, Eureka Olympus 75mm TiN Mythos burrs, OE Pharos & Clever Dripper

1183
Is dat niet zo'n blend waarmee ze mikken op een 2x30ml espresso uit 18 gram? Misschien dat het daarom niet lukt.
Anders gewoon door blijven tweaken met Temperatuur, gewicht en maalgraad. Ander filterbakje kan soms ook wel wat doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1184
Met wat donkerdere branding heeft een lange pre-infusie totaal geen nut en creëer je alleen maar overextractie en dus bittere smaak. Alleen bij lichte branding heeft een lange pre-infusie nut omdat die uit zichzelf lastig extraheren en je het daarmee kunt helpen om een goede extractie te krijgen. Daarnaast zijn veel blends bedoeld om door de melk te gooien en hebben ze niet heel veel diepgang qua smaak als espresso.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

1187
Erik82 schreef: za 10 nov 2018, 10:01 Met wat donkerdere branding heeft een lange pre-infusie totaal geen nut en creëer je alleen maar overextractie en dus bittere smaak. Alleen bij lichte branding heeft een lange pre-infusie nut omdat die uit zichzelf lastig extraheren en je het daarmee kunt helpen om een goede extractie te krijgen. Daarnaast zijn veel blends bedoeld om door de melk te gooien en hebben ze niet heel veel diepgang qua smaak als espresso.
Pre infusie.1 seconde of 8.Ik proef dus ook nooit verschil.Pre infusie heb ik lang geleden al afgeschaft.