Hoe zijn de huidige broodbakmachines dan? Ooit in een grijs verleden hadden mijn ouders er eentje en als ik dat brood vergelijk met wat er bij mij uit de ovens komt mag dat broodbakmachine brood in de categorie "senseo voor brood". Ken wel wat mensen die een broodbakmachine hebben maar die vangen vaker stof dan dat ze brood bakken...bobbee schreef: vr 14 dec 2018, 09:51Koop een panasonic broodbakmachine op marktplaats. Elke ochtend een broodje zonder al teveel moeite.mutsje schreef:Lekker bezig. Ik heb gisteren heeeeel snel broodgebakken namelijk uit de supermarkt. Merk dat ik steeds minder zin krijg om dagelijks brood te bakken. Maar ik heb nog meer dan 10kg meel in de schuur staanen dat gaan hoe dan ook op. Zelf gemaakt is toch lekkerder dan het luchtige supermarkt brood. Ik ga binnenkort ook maar weer een starter maken, gewoon omdat het kan.
Je kunt ook, zeker als je niet handmatig kneedt, een aantal broden tegelijk bakken en in de vriezer doen. Moet zeggen dat ik dat een prima alternatief vind. Bij ons kunnen we op die manier met een kilo meel ruim anderhalve week vers brood eten. Op mijn lijstje staat de optie om deeg in te vriezen voordat het in de oven gaat. Dus vers afbakken.