Re: Wat drink je nu?

1271
Heb nu zelf gebrande panama boontjes. Gekocht via pti.
Redelijk donker gebrand, smaakt mij prima.

Vandaag Bonen uit nicaraqua gebrand. Die gaan we volgende week proeven.
Espresso: Vibiemme domobar, Mahlkönig K30 vario
Filter: Gabi Master, Solis Scala 166
Roaster: Gene Cafe

1275
Hallo Dames en heren,

Ff een paar kleine koffie alternatieven uit Thailand.

Kwaliteit en coffee type is zeer verschillend van plek in Thailand waar je ziet, er is mijn ik weet niet welke keer in thailand en verschillen zijn heel groot en interessant. In Bangkok krijg bij goede restaurant iets wat me Europa vergelijkbaar is, iig uit een espresso machine. Kosten zijn van 1.8 tot 3 euro

Bij kleinere plaatsen het kan van alles zijn: van niet eens koffie smaak te herkennen tot zeer interessante sensaties.
In afgelopen drie dagen heb ik een paar leuke combinaties geproefd, ik zit op Koh Samui.
1. Dubbel espresso van zeer donkere Thaise bonnen. En ipv water klein glasje van zeet geconcentreerde jasmijn thee. Espresso had enorme chocolade smaak en niet bitter door donker branding. En met slokje jasmijn thee tussendoor leverde zeer interessante smaak sensatie.

2. Filter van Thaise bonnen bij eoa vegan tent. Boven coffee is laag van schuim van verse kokosmelk, met lepel gelegd. Naast glasje amandelmelk en flesje met eoa zoute stroop. Stroop heb ik niet aangerakt maar coffee combunatie was best okay.

Prijs van beide was 65 en 69 bath, iets +-1.70 euro[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 622eb0.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 0b1629.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

1278
Ik zie pas nu wat binnen espresso kopje geschreven staat.
Jammer dat ik het niet op tijd gezien hebt... zou ik nog meer aandacht aan magische drank voor 1.60 euro besteden

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/