Beste,
Na jaren dienst is onze Solis thermoblock machine af, en ben ik zelf ook wel toe aan een stap hoger.
Zat nu te denken aan een single boiler machine. We drinken met name espresso na wakker worden, en zo nu en dan een cap op een ander moment (maar relatief weinig).
Aangezien het dus vooral in de ochtend zal zijn, lijkt een E61 groep niet het meest praktische (hoe mooi ook) qua opwarmtijd.
Een single boiler machine zonder E61 moet nog wel te doen zijn toch, als ik direct na opstaan het apparaat aanzet, en na een minuut of 20-25 verder ga? Zit niet direct op een schakelklok te wachten.
We zitten nu zelf in de richting van de Rancilio Silvia of de ECM Casa V te denken. Voorkeur heeft vooralsnog de ECM (koperen boiler, iets grotere boilerinhoud, drukmeter, mooier afgewerkt), ware het niet dat het prijsverschil wel erg groot is tussen deze 2. Voor het geld van de ECM kan je ook naar een VBM Domobar met E61 gaan, of de BZ09.
Hebben jullie tips? Is het prijsverschil tussen de ECM Casa en de Silvia te verantwoorden, of zal ik weinig verschil gaan merken in m'n espresso? En als we toch naar de prijscategorie van de ECM gaan, is dan een E61 (met evt schakelklok) niet een betere keus?
Alvast dank,
ECM Casa V, Rancilio Silvia of toch E61?
1
Laatst gewijzigd door briar op do 17 jan 2019, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.