Super bedankt voor de reacties! Ik ga proberen fijner te malen en variëren met de tijden.
Wat de preinfusie op de mara precies doet is mij niet helemaal duidelijk, maar lijkt zonder druk.
Met een flow control kit krijg je stukje meer controle, maar eerst maar eens verder tweaken anders voeg ik alleen maar meer parameters toe
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Weinig zuur veel choco
12Ja gewoon lekker experimenteren en het avontuur aangaan. Wij kunnen nog zoveel uitleggen maar het ondervinden van wat je proeft bepaald alles. Ook de smerige espresso dragen bij aan de ontwikkeling van de kennis.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
13Dit is wellicht een boontje waar je naar op zoek bent. Ik had het espresso-pakket gekocht en vond deze veruit het lekkerst als espresso. Ik vond hem wel ietsjes minder als cappuccino, daar ben ik persoonlijk wel op zoek naar meer zoete, fruitige hinten.
... / 078S
14Thanks,
Ik las al dat brazilliaanse bonen vaak wat zoeter zijn dus ik ga die eens proberen
Ik las al dat brazilliaanse bonen vaak wat zoeter zijn dus ik ga die eens proberen
15Ben je al iets verder?
Hier ook een mara x + eureka XL en ook nog niet het gewenste resultaat. Ook veel zuur en af en toe bitter. Zeker nog niet zoet geweest in ieder geval.
Hier ook een mara x + eureka XL en ook nog niet het gewenste resultaat. Ook veel zuur en af en toe bitter. Zeker nog niet zoet geweest in ieder geval.
16Zou toch die temp nog even meten van het zetwater
En niet 1x maar vaker en ook op verschillende momenten
En niet 1x maar vaker en ook op verschillende momenten
Faema Lambro - Mazzer Major E
17Of ook de shottimer plus tenpmeter installeren zie je wat er in de boiler en zetgroep voor temp is helpt n hoop
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
18Heb zeker meeste van het zuur eruit, maar vind de shots nu erg hard. Ook vloeit het niet meer zoals eerst. Merk iig wel dat deze fascino bonen donkerder gebrand zijn. Meer “echt” koffie minder andere nuances. Ik ga parameter per parameter, ga nu eens een hogere/lagere temperatuur proberen. Voordat ik allemaal mods ga doen liever nog wat experimenteren. Maar de temp zou strak moeten zijn op de marax, dat is nou juist de usp
19Hoe kan ik het beste zetwater temperatuur meten? Gewoon in een voorverwarmd kopje oid?
20Direct op de groep of piepschuim bakje ofzoPimh007 schreef: do 28 apr 2022, 13:52 Hoe kan ik het beste zetwater temperatuur meten? Gewoon in een voorverwarmd kopje oid?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart