Re: Koffie branden in een toaster oven?

11
bobbee schreef:Koffee Kosmo Turbo Oven

https://youtu.be/7Jno9bwzGTw
https://youtu.be/I3LoJtvgELc

Deze wil ik ooit nog fabriceren.

Zo'n Turbo oven (zijn er 2 wattages maar weet niet meer welke waarde precies, je moet degene met het meeste hebben) en een pan met stoom insert. Gat boren door beide in het midden, as erin met moter eronder en in het bovenste compartiment een zelf gefabriceerde schoep. Brand 700 / 800 gram per keer klaarblijkelijk. Mooie batch size.
Dat is wel knap uitgevonden en in elkaar gezet. Maar ben tevreden met mijn basisbrandertje. Het moet denk ik je hobby zijn, je moet het kunnen en weten te maken. Mooie filmpjes.

Afbeelding

13
Bedankt voor alle reacties. Ik mag graag knutselen en hier zitten leuke ideeën tussen. Toch heeft het wel mijn voorkeur om steeds hetzelfde resultaat te kunnen behalen, wat met knutselen toch minder kans van slagen heeft. Gelukkig heb ik er qua onderdelen tot nu toe maar €50 in gestoken. Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een mooie Behmor :)

14
ArjenW schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik mag graag knutselen en hier zitten leuke ideeën tussen. Toch heeft het wel mijn voorkeur om steeds hetzelfde resultaat te kunnen behalen, wat met knutselen toch minder kans van slagen heeft. Gelukkig heb ik er qua onderdelen tot nu toe maar €50 in gestoken. Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een mooie Behmor :)
Met een Behmor is het ook schipperen hoor! Het komt grotendeels aan op kennis die ervaring heb ik wel geleerd.
Denk dat andere mensen die zelf branden dit wel zullen beamen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

16
Deze Arjen is ook weer aan de knutsel hoor.
Ik heb best aardig resultaat nu.

Heb een instelbare oven thermostaat ingebouwd in mijn rotisery oventje.
En minerale wol in de dubbele wanden gestopt als isolatie.
Als ik er 300 gram groene bonen in stop haal ik FC tegen de 11 minuten.
Rond de 13 minuten zit ik op een mooie light roast.

Heb gisteren 2kg gebrand, wat malabar en Ethiopië.

Moet zeggen ben best tevreden, de iroast 2 is eigenlijk te snel op FC zelfs met laagst instelbare temperatuur profiel en maakt ontzettend veel kabaal.
De I roast 2 heeft wel enorm geholpen in het leerproces.

Vandaag het 2e oventje afmaken dan kan ik 600 gram groen per sessie branden. In 2 oventjes dus.

Ik was al ergens een topic begonnen hier over dus zal nog wat pics maken en posten in het desbetreffende topic.

Dus in principe als je en rotisery van marktplaats scoort en een instelbare thermostaat dan kom je een eind.

Edit : er past meer dan 300 gram in het mandje maar als je er meer in stopt haal je FC niet op 11 minuut. Ingestelde temperatuur is dan 250 graden.
Bijlagen