Re: De kosten die de pan uitrijzen

11
Ypuh schreef: wo 21 sep 2022, 18:51 Ik ben van de generatie jongste millennials die niet werken wil, verwend is, ten onder gaat aan prestatiedruk en bij voorbaat overal al buiten de boot viel; studiefinanciering/studieschulden, sociale huurwoningen, starterswoningen, gezin starten, mogelijkheid om vermogen op te bouwen, maar wel net teveel verdienen voor alle toeslagen etc.

Gelukkig wel een 'once in a lifetime' financiele crisis al twee keer mee mogen maken, woningcrisis, coronacrisis en straks een zorgcrisis. Als je als millennial wel eens iets goeds doet of voornemen hebt dan zijn meeste er altijd wel weer als de kippen bij om je naar beneden te praten.

In die zin zat alles toch al tegen en blijft dat ook zo, dus dit overleven we ook wel weer :lol:.
Dan zijn wij van dezelfde generatie :)
Gelukkig viel ik met studeren net buiten de studieschulden boot. M'n broertjes en zusjes gaan helaas een iets lastigere hypotheekverstrekking tegemoet...
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

12
schreef: Trieste bedoeling... Kennelijk hebben de welgestelde mensen daar een vrij grote vinger in de pap.
En de adoratie voor de ultra super vermogenden zoals de ‘queen’ en familie is er grenzeloos.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
fransg schreef: do 22 sep 2022, 10:16
schreef: Trieste bedoeling... Kennelijk hebben de welgestelde mensen daar een vrij grote vinger in de pap.
En de adoratie voor de ultra super vermogenden zoals de ‘queen’ en familie is er grenzeloos.
Ja dat is ook bizar.

Kreeg overigens met onze Prinsjesdag ook een gemengd gevoel. De 'elite' met de mooie hoedjes lopen allemaal interessant te doen en het Koningshuis krijgt jaarlijks tientallen miljoenen, terwijl ruim een miljoen mensen tegen of onder de armoede grens zit.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

16
Ruben- schreef: do 22 sep 2022, 09:31 Gelukkig viel ik met studeren net buiten de studieschulden boot.
Ik ben een eind in de 60 en mijn studiegenoot/partner en ik hadden ieder 20.000 / 30.000 gulden studieschuld. Eerst met hele kleine bedragen afgelost zodra we boven het bijstandsniveau kwamen, later wat meer en uiteindelijk kon ik de rest in een keer aflossen. Maar ook destijds was studeren niet allemaal gratis.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Al zwaaiend en lachend naar een gouden koets met de Koning van Hispanje ]️
Was dit jaar wel een beetje anders...
Ja, ik heb wat meegekregen, maar als het er op aankomt, en de Koning zich vriendelijk lachend in de menigte begeeft, dan heb ik de indruk dat (helaas) 80% weer Oranje boven gilt.

Afbeelding

20
gilleko B. schreef: vr 23 sep 2022, 09:03maar als het er op aankomt, en de Koning zich vriendelijk lachend in de menigte begeeft, dan heb ik de indruk dat (helaas) 80% weer Oranje boven gilt.
Beatrix heeft de familie voor vele jaren gered door na de Bijlmerramp daar te gaan kijken en met de hand voor de mond geslagen van ontzetting ons alles gevoel te vertolken. Voorts was zij ook niet van de pracht en praal, ook Claus niet. Hun zoon is meer van de luxe jachten, speedboat van een miljoen, buitenhuizen en intussen miljoenen extra krijgen voor 'natuurbehoud' van de varkensjacht.

Wanneer wij allemaal weer eens F1 kampioen zijn, of de wereldcup winnen met ons voetbal, dan juicht het Wilhelmus in ons aller harten.

De familie mag ook blijven wat mij betreft maar dan op een gewoon salaris voor hun representatie, niet het tienvoudige van wat een mondkapjesoplichter eens in zijn leven kan grijpen. En elke dag van zeg 10:00 tot 16:00 steden en dorpen bezoeken, vrijwilligerswerk doen.

Maar wat te doen met die paleizen. Grote kantoren in vestigen? Als we er premier en ministers in huisvesten krijg je al snel weer een generatie over het paard getilde ego's die daar zijn opgegroeid en zich prinsen en prinsessen wanen.