Re: Ssp labsweet 64mm of direct upgraden naar 83mm
11Maar dan kan ik toch wel kiezen tussen silver en redspeed? Ik zou dan redspeed kiezen, ik drink geen filter.
Wat ik heb begrepen tussen redspeed en silver knight is dat de coating van de redspeed beter geschikt is voor commerciële doeleinden waar je veel meer koffie gaat malen in kortere tijd. De coating zorgt er voor dat frictie en warmte iets minder oploopt. Maar daar heb je dus voor thuis gebruik geen waarde aan dus maakt het niet echt wat uit welke je kiest.Barre Koffie schreef: ma 02 dec 2024, 10:18 Maar dan kan ik toch wel kiezen tussen silver en redspeed? Ik zou dan redspeed kiezen, ik drink geen filter.
Ik wist niet dat er van 83mm 1 versie was. Vandaar de vraag omdat ik er vanuit ging dat het gelijk opging. Inderdaad omdat met de 64mm v2 geen espresso kunt maken. Was benieuwd.Hk87 schreef: In 83mm formaat is er maar 1 versie.
De v3 is gebaseerd op 64mm formaat. HANSUNG de maker van ssp heeft aanpassingen gemaakt in de 64 segment omdat men er de grootste moeite mee hadden om fijn genoeg te malen voor espresso. Dat was nooit het geval bij 83mm.
Cast en labsweet zijn hetzelfde trouwens met SSP.
Terug naar “Koffiemolens & malers”