Een mooi La Pavoni shotje.
[youtube]http://youtu.be/822lqgSJTWM[/youtube]
Re: La Pavoni Beginner (need some help)
132Gaaf
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
133Hmmm, lekker stroperig, zeg!
Geen Felini move toegepast?

Geen Felini move toegepast?
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
134Nee.Een pull.
Bree ratio was 1:3
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 10 feb 2019, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
135Ja mooi shot Alwin! En dat na een paar dagen...
Ik vind single pull ook beter werken op de Pav.
Wel lange passieve preinfusie van zeker 15 sec. om cilinder goed te vullen. Bijkomend voordeel is dat water meer tijd heeft om af te koelen.
Met Fellini haal je nogmaals te heet water naar de groep.
Zeker met 14 grams IMS basket werkt single pull top. Ca. 13 gram er in en ca. 22-26 gram er uit.
Ik vind single pull ook beter werken op de Pav.
Wel lange passieve preinfusie van zeker 15 sec. om cilinder goed te vullen. Bijkomend voordeel is dat water meer tijd heeft om af te koelen.
Met Fellini haal je nogmaals te heet water naar de groep.
Zeker met 14 grams IMS basket werkt single pull top. Ca. 13 gram er in en ca. 22-26 gram er uit.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
136Een mini review van de Pavoni.
Wat een heerlijk apparaat.
Supersnel warm .Sneller dan een thermoblock?
Dan de kwaliteit van het shot.Geweldig.En je kunt alles en meer wat je met ook met een pro hevelmachine kunt.
Het is natuurlijk meer gedoe(werk),maar ik heb 8 minuten na het opstaan in de morgen twee lekkere Cappuccinos staan
Met de Pompei ben ik dan toch minimaal 40 minuten verder.
Super!
Hij neigt naar overhitten.Hij wordt dus loeiwarm na het eerste shot
maar daar hij gekocht is voor het enkele shot heb ik nog geen behoefte aan koelringen of buismods.Ik ben er achter dat een paar minuten tussen shots de machine uitzetten ook al wonderen doet.Of een koude Porta filter indraaien.
Eindconclusie: Aanrader.
Wat een heerlijk apparaat.
Supersnel warm .Sneller dan een thermoblock?
Dan de kwaliteit van het shot.Geweldig.En je kunt alles en meer wat je met ook met een pro hevelmachine kunt.
Het is natuurlijk meer gedoe(werk),maar ik heb 8 minuten na het opstaan in de morgen twee lekkere Cappuccinos staan
Met de Pompei ben ik dan toch minimaal 40 minuten verder.
Super!
Hij neigt naar overhitten.Hij wordt dus loeiwarm na het eerste shot

Eindconclusie: Aanrader.
137Ja ja ja! Houd maar op met al die mooie verhalen. Ik heb die van mij vorig jaar weggedaan en heb daar zo'n spijt van!
1. Omdat het een geweldige machine is voor in de ochtend.
2. Omdat mevrouw Fisherman absoluut niet wil dat er ook nog een espressomachine met maalsysteem bij komt.
En dat allemaal terwijl huize Fisherman sinds dit jaar 2x zo groot is geworden in oppervlakte.
But you have to take the good with the bad, I suppose.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
1. Omdat het een geweldige machine is voor in de ochtend.
2. Omdat mevrouw Fisherman absoluut niet wil dat er ook nog een espressomachine met maalsysteem bij komt.
En dat allemaal terwijl huize Fisherman sinds dit jaar 2x zo groot is geworden in oppervlakte.
But you have to take the good with the bad, I suppose.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.
138Ik kan dat ook niet goed volgenFisherman schreef: ma 11 feb 2019, 10:07 2. Omdat mevrouw Fisherman absoluut niet wil dat er ook nog een espressomachine met maalsysteem bij komt.

Van de week haalde ik een oude Philips toongenerator op bij een man die met zijn echtgenote in een groot mooi modern huis woont. Vluchtig bekeken had mevrouw zowat het gehele huis tot haar beschikking, gevuld met van die doorsnee 'gezelligheid' uit de woonideeënwinkels en het tuincentrum, terwijl er in zijn kleine raamloze werkruimte beneden in huis werkelijk tientallen antieke radio's staan, van die kleine houten meubeltjes gebouwd als miniatuur kathedraal/kantoorgebouw met kattenoog etc.
Het zou voor allebei veel beter zijn als vrijwel al die onnodige maar goedbedoelde rommel werd weggegooid zodat er ruimte zou komen waar al die mooie oude radio's prachtig in uitkomen.
Net zo zou er voor die prachtige espressomachines ongelimiteerd ruimte moeten worden gemaakt, omdat men van zulke dingen tenminste oprecht blij wordt terwijl die 'woonideeën-troep' bijna altijd droevig stemmende vergeefse moeite is.
Of anders zou moeders in de kelder een 'gezellige' raamloze kamer kunnen gebruiken voor al die knusse prullaria.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
139Tis niet mijn ding. Als ik op sta dan staat de Strega al op temperatuur (en hoef de boiler niet te spoelen
) en dan heb ik 5 minuten later 3 macchiatos, 1 Latte en 1 doppio gemaakt. Dat is met een Pavoni amper te doen. En het is kansloos om 2 rondjes koffie te serveren als je bezoek hebt. Hij heeft zeker z'n charme en ik zwengel hem wel eens aan als ik alle tijd heb en wil spelen, maar voor dagelijks gebruik is het voor mij een no go

dus...
140fransg schreef: ma 11 feb 2019, 10:53
Van de week haalde ik een oude Philips toongenerator op bij een man die met zijn echtgenote in een groot mooi modern huis woont. Vluchtig bekeken had mevrouw zowat het gehele huis tot haar beschikking, gevuld met van die doorsnee 'gezelligheid' uit de woonideeënwinkels en het tuincentrum, terwijl er in zijn kleine raamloze werkruimte beneden in huis werkelijk tientallen antieke radio's staan, van die kleine houten meubeltjes gebouwd als miniatuur kathedraal/kantoorgebouw met kattenoog etc.
Het zou voor allebei veel beter zijn als vrijwel al die onnodige maar goedbedoelde rommel werd weggegooid zodat er ruimte zou komen waar al die mooie oude radio's prachtig in uitkomen.
Net zo zou er voor die prachtige espressomachines ongelimiteerd ruimte moeten worden gemaakt, omdat men van zulke dingen tenminste oprecht blij wordt terwijl die 'woonideeën-troep' bijna altijd droevig stemmende vergeefse moeite is.
Of anders zou moeders in de kelder een 'gezellige' raamloze kamer kunnen gebruiken voor al die knusse prullaria.
Ik pleit al jaren voor een motorfiets in de woonkamer, maar daar wil m'n vrouw ook niet aan...
Er is wel redelijk de ruimte voor koffie spullekes!

dus...