mutsje schreef:Is er dan een brood beweging, de enige beweging die ik met brood heb ik is naar mijn mond brengen en kauwen erop. Ik doe het niet voor het is zo hip om zelf te doen. Ik doe het omdat het ontspannend is en verdomd lekker smaakt.
Ja precies, ik pas ervoor dat die modieuze dikke-boeken verkopers ons inlijven in hun "beweging" waarmee we dan straks een soort nieuwe hipsters zijn die hen als 'volgelingen' zouden nadoen aangezien een paar Amerikanen zichzelf weer eens als grote voorganger hebben bestempeld.
Van die brallerige kulverhalen dat men vanuit San Francisco eerst JAAAAREN in de leer is gegaan bij eeuwenoude stokbroodbakkers in zeer moeilijk toegankelijke gebieden in het verre Frankrijk, waar zo iemand dan helemaal onderaan moest beginnen (geloof je het) en dan na lange en noeste studie uiteindelijk een dermate graad van vergevorderdheid bereikte dat hij zijn unieke brood thuis voor een tientje per broodje kon verkopen.
Voor wie het te ver rijden is, zijn er dan loeigrote dure boeken te koop waar het allemaal net niet in wordt uitgelegd maar waardoor je wel weer beter begrijpt hoe moeilijk het is en hoe wenselijk het zou zijn om eens een weekje een 'masterclass' te gaan volgen en dat mag dan ook wel wat kosten natuurlijk.