Voor mijn verjaardag een beetje nieuw servies gehad (en vacuüm systeem waar ik binnenkort uitgebreider over post).
Met 1 keer melk opschuimen twee kopjes gedaan. Ik ben er zowaar een beetje trots op (na 40.000 mislukkingen de afgelopen weken , haha)
Erg blij met mijn nieuwe Flat White kopjes!
Re: Latte art fotos
1602Dit zijn die mooie geluksmomentjes, ga zo door!Warheart schreef:Voor mijn verjaardag een beetje nieuw servies gehad (en vacuüm systeem waar ik binnenkort uitgebreider over post).
Met 1 keer melk opschuimen twee kopjes gedaan. Ik ben er zowaar een beetje trots op (na 40.000 mislukkingen de afgelopen weken , haha)
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”
1603Dat gaat supergoed! Leuk om de progressie te zien!!Warheart schreef:Voor mijn verjaardag een beetje nieuw servies gehad (en vacuüm systeem waar ik binnenkort uitgebreider over post).
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
1605Het blijft langzaam maar zeker de goede kant op gaan, ook met verschillende kopjes. Helaas ene beetje scheef geschonken, maar al met al een beter niveau dan ik voorheen had, zelfs met niet dagelijks doen nu.
Maar: Ik heb al tig filmpjes gekeken, maar toch wil het mij niet echt lukken, de Rosetta.
Iemand nog een gouden tip van hoe dit aan te pakken?
Cheers!
Maar: Ik heb al tig filmpjes gekeken, maar toch wil het mij niet echt lukken, de Rosetta.
Iemand nog een gouden tip van hoe dit aan te pakken?
Cheers!
Coffee, sleep, Coffee, repeat
1606Langzamer schenken? En begin eens met een stacked tulip. Dat kan je veel bedachtzamer schenken.
1607Ik ben er niet goed in maar voor een rosetta is de combinatie van een dikke straal, snelheid en vanuit the pitcher de wals beweging al in werking zetten. Doe je het wat langzaam met een dunnere gietstraal krijg je een meer langwerpig all blacks rosetta.
️
️
1608[img]https://up.picr.de/46671639av.jpg[/img]
Niet hele mooie latte schenksel maar vind de foto wel mooi.
Niet hele mooie latte schenksel maar vind de foto wel mooi.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
1610Omdat ik toch ook steeds vaker tevreden ben met wat ik schenk. Wat ik nog het lastigst vind is hoe veel tijd/ruimte ik heb om de art te maken. Met een dubbele shot van ongeveer 40 gram in een kopje van 200 ml heb ik nog wel eens dat het begint te overstromen voordat de latte art af is