Re: gespot

1921
Ypuh schreef:Staat weer een Linea Mini op Marktplaats voor €3.050. Bouw jaar 2016 dus de niet connected uitvoering.

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... -shottimer

Verbaas me hoe snel/veel er op geboden wordt. De vorige LM op Marktplaats was binnen 24u verkocht voor €3.200. De verkoper gaf aan meer dan 25 berichten ontvangen te hebben :shock:.
Kolere kan je toch beter nieuw kopen. In dat opzicht is een LMLM eigenlijk goedkoop, hij schrijft weinig af. Heb dit soort bedragen vaker voorbij zien komen.

Afbeelding

1922
Idd. Die 'niet connected' uitvoeringen waren ook goedkoper, net als de RVS versie. Gezien de leeftijd van 5-6 jaar verwacht ik dat de verkoper nog geen €100 per jaar af heeft hoeven schrijven.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

1923
De marketing heeft iig goed gewerkt want een kort aantal jaar terug “moest” iedereen opeens zo n ding hebben, en waren ze zeldzaam thuis. Nu is het bijna gemeengoed geworden
Faema Lambro - Mazzer Major E

1924
Early adopters kochten de machine zelfs voor 3500,- nieuw en na de lancering werd dat €1000,- meer.

Maar inderdaad, voor dat bedrag zou ik mijn twee jaar garantie ook niet te grabbel gooien, shopt toch net wat lekkerder. Maar aan de andere kant, op marktplaats moet je vaak hoog inzetten om het "voor X kom ik hem gelijk ophalen" en het "wat is minimale prijs?" volk te pareren.

1925
Nelus schreef: do 03 feb 2022, 18:46 De marketing heeft iig goed gewerkt want een kort aantal jaar terug “moest” iedereen opeens zo n ding hebben, en waren ze zeldzaam thuis. Nu is het bijna gemeengoed geworden

Bedoel je espressomachines in het algemeen, of specifiek La Marzocco?

Op een forum als Reddit lijken ze wel gratis, maar vind dat verder niet zo'n leuk platform om te volgen (als je iets wilt weten is het beter om een fout antwoord te schrijven dan een goede vraag te stellen, dan zijn ze er als de kippen bij om je te corrigeren).

In Nederland is het aantal LM's wat ik voorbij heb zien komen op één hand tellen. Waar je altijd wel een Rocket kunt vinden, zijn LM's vrij schaars en bieden mensen tweedehands ook meer dan ze waard zijn.

@pti, de RVS versie is nu nog voor €4.150 te koop. Dat zal met de prijsverhoging van 1-feb wel zo'n €4.500 worden. De niet connected versie was in 2016 inderdaad zo'n €3.500, dus deze verkoper doet goede zaken als hij er zelf 5 jaar gebruik van heeft mogen maken.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.