Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

22
Uitklopbak, borsteltje en mat heb je niet perse nodig.
Uitkloppen kan ook in de prullenbak (of zoals ik in het gft bakje).
Elk matje wat je in huis hebt voldoet eigenlijk. Het is vooral dat je je aanrecht niet beschadigd. En die borsteltjes werken nooit lekker. Ik deed altijd een blindfilterbakje in de pf, en dan een beetje heen en weer draaien. Nog mooier is een espazzola.

Mocht je een borstel willen, heb ik er wel een voor je liggen. Zelf afstoffen ;)

Precisieweegschaal is zeker wel nodig
Weet niet waar je woont, maar je zou bij vanpommeren kunnen kijken. Maar genoeg adresjes. Desnoods alibabba.
Idem voor een tamper. Zorg dat deze goed past op je bakje. En over bakjes gesproken, een precisiebakje van bijv. IMS is ook een goede investering.
Laatst gewijzigd door manduca op vr 03 sep 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

25
Zal misschien het voordeel van een lever zijn, maar als ik alleen al een schudbeweging maak (zonder iets aan te raken) valt er een droge puck uit mijn PF.

Mijn afkloplade is nu een rommellade voor koffie-parifinalia.

Maar nu ik terugdenk aan mijn silviatijd, had ik vaak niet zulke mooie droge pucks inderdaad. We hadden toen op het werk ook een afklopbakje inderdaad. Dus toch wel handig ja :)
Laatst gewijzigd door manduca op vr 03 sep 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58