Re: Wie o wie kent deze machine?

21
Levetta

The Italian Coffee

Elegance in a bar.
The lever machine is the icon of the Italian coffee industry. With its chromed groups and small levers it ensures a perfect coffee extraction. The functionality is guaranteed by the great work base while thanks to the stainless steel design, the machine is suitable for any kind of ambience wishing to add a touch of elegance.
"THE ESSENCE OF A COFFEE."

8B is a company founded in 1989 as a craft assembly coffee machines laboratory for hire or reward and assistance to the most important Italian brands.From this experience was born the idea of creating his own line of coffee machines.Thanks to the technical knowledge developed “in the field” those machines start immediately with the best Italian components, carefully chosen and tested.

"SIMPLE AND FUNCTIONAL MACHINES."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

23
Grappig, ik heb nog contact gehad met de verkoper. Hij had 3 foto’s geplaatst en ik kon niet lezen wat er op dat witte stickertje stond. Hij heeft toen een close up gestuurd en de advertentie aangepast. De sticker bood wel wat aanknopingspunten mbt de producent maar echt helemaal ben ik er niet uitgekomen.
De patrijspoortjes rond de meters, de kranen en de lekbak spraken me aan.

Gefeliciteerd met de aankoop!

24
Ik dacht vanwege het 1e bericht dat je niet wist welke machine je had omdat je 2 machines had gekocht en dat we werden gevraagd om te helpen zoeken naar de fabrikant van de onbekende machine...verkeerd begrepen.
Leuke machine en van een voor ons onbekende maker inderdaad. Ziet er prima uit!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

27
Wedj schreef:Zeker niet bedoeld als wedstrijdje.
Was gewoon die ervaring beleven waar je denkt heb al veel merken gezien…….
Ik was er aangenaam door verrast dat er nog meer bestaat dan de meer bekende, gangbare merken.
Maar mocht je meer info hebben tis geen wedstrijdje maar meer dan welkom!
Beetje over de datum inmiddels maar ik schreef je al dat ik ook naar de naam van de fabrikant op zoek was. Via 8B kwam ik toen uit bij SAB SV-Italia.
Check de website maar eens en bekijk het logo. Je herkent daarin het ‘logo’ (de Italiaanse vlag en ‘Made in italy’) op jouw machine.
Als je de catalogus bekijkt vind je een 2- en 3-groeps Levetta waarvan de kranen weer sterk op die van jouw machine lijken.

Dus volgens mij heb je een machine van SAB.

https://sab-coffeemachines.com/

https://sab-coffeemachines.com/katalog/ ... index.html

30
Wauw Sherlock! Dank je wel. Bijzonder dat de een groeper niet vermeld wordt. Ik ga een email naar het adres sturen om meer info te vragen over deze eengroeper. Gelukkig hoef ik (nu nog) geen keuzes te maken en heb ik nog…. plaats. Maar mijn Faema dult geen concurentie dus die blijft nummer één! Dank je wel!
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀