Re: Magister ES40

21
JWest schreef:Dit leek mij ook een perfecte machine voor rond de €1000. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik van de lage druk van 2 tot 3 bar moet vinden.
Voor espresso wordt vaak gezworen bij 9 bar.
Waar heb je vandaan dat extractie op 2 a 3 bar gaat met deze machine? Dat klopt niet.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

23
Het is een heat exchanger, dus die pressure guage laat de druk in de stoom boiler zien, niet de druk tijdens het zetten van een espresso. Deze druk kun je gebruiken als maatstaaf voor de temperatuur wat je water zal hebben tijdens een shot. Als je hier meer over wilt weten, dan zou ik de werking van een heat exchanger even opzoeken

24
Ik hoor niks over 2 a 3 bar en het gaat hier bij 3:59 over de boilerdruk. Ze zegt 1 to 1,2 bars en dat is normaal voor boilerdruk.
Dus extractie zit rond 9 bar maar kan ook 11 bar zijn. Ik ga er vanuit dat er een opv inzit die je kunt inregelen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

27
Madencio schreef: ma 31 jul 2023, 11:46 https://youtube.com/shorts/s7HK2Uqo0dI?feature=share

Ben nog een beetje aan het aankloten met de machine, maar hier is een simpel shotje met 18gr Burundi Kayanza boontjes van Little Roastery. Eenvoudig te bedienen en er komt lekkere espresso uit. Ben een blij ei
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Ziet er goed uit. Veel plezier met de machine!
Set-up:
  • Eureka mignon specialita
  • Flair 58 plus