fransg schreef:2) zich nu onder druk gezet voelt door "op het forum zeggen ze dat het niet deugt maar ik ga je naam NU NOG niet zeggen!!".
Het stelt allemaal geen ruk voor. Handen uit de mouwen en koffiezetten met die hap.
Het is echt niet op die manier gezegd. Ik heb alleen verteld dat ik eens op een forum zou vragen naar ervaringen van anderen met dezelfde machine. Toen werd ik direct opgebeld met extra uitleg. Ik heb meneer toen gerust gesteld dat ik zijn naam niet zou vermelden, maar dat het puur voor mij zelf was om te kijken of echt zo "hoorde".
En wat betreft het zelf aan een nieuwe machine van 1300+ euro sleutelen. De mening daarover is al gegeven door anderen. En die mening deel ik ook. Je koopt ook geen nieuwe auto waar de brandstofslang los van zit, en waarvan je zelf zegt van: Joh maakt niet uit, dat draai ik zelf wel even aan.
kilo schreef:Ik heb ook zo'n Cellini. Inderdaad sputtert die wat als de machine warm wordt. Tot het drukventiel zich sluit. En ook de kranen hebben wat ' loze' slagen. Dat komt omdat de afsluiting met een veer bekrachtigd is. Die veer zorgt voor de goede afsluiting zonder dat je veel kracht uitoefent. Als je dan nog even verder draait blijft de kraan dicht en draai je de veer strakker. Dit is een systeem om te voorkomen dat je de kraan te vast dicht draait, waardoor hij na verloop van tijd gaat lekken.
Dus niet iets om je zorgen over te maken en het zou eigenlijk bij het vervangende apparaat niet anders moeten zijn.
Ok dat is dan duidelijk dat dat zo hoort. Maar dat was ook van minder belang voor mij.
Waar ik me zorgen over maakte was het water onder de machine, en dat is nu de reden waarom hij omgeruild wordt.
Bedankt voor jullie hulp allemaal!