Re: Rocket Cellini Premium Plus V2 Lekt Water

21
Niet iedereen voelt zich goed bij het sleutelen aan een machine. Sommige mensen willen dat gewoon niet en als je niet handig bent heb je zo een nieuwe machine waar krassen op het chroom zitten omdat je hem net niet lekker open/dicht hebt gemaakt. Van een nieuw product voor die prijs moet je eisen dat het goed werkt.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

22
Erik82 schreef:Niet iedereen voelt zich goed bij het sleutelen aan een machine. Sommige mensen willen dat gewoon niet en als je niet handig bent heb je zo een nieuwe machine waar krassen op het chroom zitten omdat je hem net niet lekker open/dicht hebt gemaakt. Van een nieuw product voor die prijs moet je eisen dat het goed werkt.
amen.en als een verkoper aanbiedt om een nieuw appaat te leveren ,doet londinium trouwens ook,zou ik voor die optie gaan.
Laatst gewijzigd door cremalover op di 17 sep 2013, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

23
cremalover schreef:reiss doet er mijns inziens beter aan om zijn eindcontrole te verbeteren.
We moeten oppassen dat we niet afdwalen, maar ja er zijn vele thuisfröbelaars die op de diverse fora wel zouden weten hoe zij het zouden doen, alleen nog niemand heeft het 'm nagedaan of verbeterd ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

24
fransg schreef:
cremalover schreef:reiss doet er mijns inziens beter aan om zijn eindcontrole te verbeteren.
We moeten oppassen dat we niet afdwalen, maar ja er zijn vele thuisfröbelaars die op de diverse fora wel zouden weten hoe zij het zouden doen, alleen nog niemand heeft het 'm nagedaan of verbeterd ;-)
an sich vind ik die skype service heel mooi.maar niet bij een gloednieuwe machine.

25
Ik heb ook zo'n Cellini. Inderdaad sputtert die wat als de machine warm wordt. Tot het drukventiel zich sluit. En ook de kranen hebben wat ' loze' slagen. Dat komt omdat de afsluiting met een veer bekrachtigd is. Die veer zorgt voor de goede afsluiting zonder dat je veel kracht uitoefent. Als je dan nog even verder draait blijft de kraan dicht en draai je de veer strakker. Dit is een systeem om te voorkomen dat je de kraan te vast dicht draait, waardoor hij na verloop van tijd gaat lekken.
Dus niet iets om je zorgen over te maken en het zou eigenlijk bij het vervangende apparaat niet anders moeten zijn.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

26
kilo schreef:Ik heb ook zo'n Cellini. Inderdaad sputtert die wat als de machine warm wordt. Tot het drukventiel zich sluit. En ook de kranen hebben wat ' loze' slagen. Dat komt omdat de afsluiting met een veer bekrachtigd is. Die veer zorgt voor de goede afsluiting zonder dat je veel kracht uitoefent. Als je dan nog even verder draait blijft de kraan dicht en draai je de veer strakker. Dit is een systeem om te voorkomen dat je de kraan te vast dicht draait, waardoor hij na verloop van tijd gaat lekken.
Dus niet iets om je zorgen over te maken en het zou eigenlijk bij het vervangende apparaat niet anders moeten zijn.
I rest my case :geek: , zoals ik eerder schreef dezelfde ervaringen met deze machine.
Rocket Cellini Profesionale (vast water afsluiting) Fiorenzato T80 Maler direct doser mod, Motta Tamper & Kannetje

27
Arabicaboontje schreef:I rest my case :geek: , zoals ik eerder schreef dezelfde ervaringen met deze machine.
Mooi, ik ben vermoedelijk pas morgen weer bij m'n Rocket, maar het is niet meer zo nodig dit uit te testen.

Overigens je schrijft onder je berichten dat je een
Rocket Cellini Profesionale (vast water afsluiting)
hebt. Dat ding zal dan wel vaak droog staan ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

28
fransg schreef:2) zich nu onder druk gezet voelt door "op het forum zeggen ze dat het niet deugt maar ik ga je naam NU NOG niet zeggen!!".
Het stelt allemaal geen ruk voor. Handen uit de mouwen en koffiezetten met die hap.
Het is echt niet op die manier gezegd. Ik heb alleen verteld dat ik eens op een forum zou vragen naar ervaringen van anderen met dezelfde machine. Toen werd ik direct opgebeld met extra uitleg. Ik heb meneer toen gerust gesteld dat ik zijn naam niet zou vermelden, maar dat het puur voor mij zelf was om te kijken of echt zo "hoorde".

En wat betreft het zelf aan een nieuwe machine van 1300+ euro sleutelen. De mening daarover is al gegeven door anderen. En die mening deel ik ook. Je koopt ook geen nieuwe auto waar de brandstofslang los van zit, en waarvan je zelf zegt van: Joh maakt niet uit, dat draai ik zelf wel even aan.
kilo schreef:Ik heb ook zo'n Cellini. Inderdaad sputtert die wat als de machine warm wordt. Tot het drukventiel zich sluit. En ook de kranen hebben wat ' loze' slagen. Dat komt omdat de afsluiting met een veer bekrachtigd is. Die veer zorgt voor de goede afsluiting zonder dat je veel kracht uitoefent. Als je dan nog even verder draait blijft de kraan dicht en draai je de veer strakker. Dit is een systeem om te voorkomen dat je de kraan te vast dicht draait, waardoor hij na verloop van tijd gaat lekken.
Ok dat is dan duidelijk dat dat zo hoort. Maar dat was ook van minder belang voor mij.
Waar ik me zorgen over maakte was het water onder de machine, en dat is nu de reden waarom hij omgeruild wordt.

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

29
Ik ben door deze ervaring de afgelopen dagen ook gaan twijfelen aan Rocket als merk. Moet ik hem gaan ruilen voor eenzelfde Rocket, of proberen om hem te ruilen voor bijvoorbeeld een Bezzera Mitica?

Tuurlijk, er bestaat altijd kans op een fabrieksfoutje. Maar bij een machine in deze prijsklasse verwachtje toch enige fabriekscontrole.
Ik had bij het maken van mijn keuze destijds ook de Bezzera al in mijn lijstje staan, maar ben voor Rocket gegaan omdat je er veel over leest op verschillende fora en omdat hij vaak aanbevolen wordt als mensen vragen: Welk merk moet ik kiezen?

Zo ver ik heb kunnen zien is de Bezzera Mitica van hetzelfde niveau behalve dat deze geen "Cool Touch" stoompijpje en waterpijpje heeft. Maar ik kwam er bij Rocket achter dat "Cool Touch" ook maar een marketing begrip is, want na een flink glas water tappen wordt hij wel degelijk heet.

De Bezzera ziet er ook degelijk gebouwd uit en ik heb ooit een rondleiding in de Bezzera fabriek gezien op Youtube, en dat zag er goed uit.
Het enige wat wel anders lijkt de zijn is dat het geen "echte" E61 is? En dat het misschien qua onderdelen wat minder universeel is? Of is dat onzin?

Graag jullie mening over deze gedachte, begrijpelijk? Of ben ik me nu aan het aanstellen en moet ik gewoon voor een nieuwe Rocket gaan?

30
Rocket houden!

Die machines zijn gewoon toppers. Het probleem wat jij hebt is echt niks. Ik heb het er nog even over gehad met Peter van Kafko. Het gaat om de aansluiting tussen reservoir en machine. Daar moet het even aangedraaid worden. Het is dus ook geen mankement. Bel hem anders op, leg je probleem voor een hij legt het je uit. Jammer dat je de rocket niet bij hem hebt gekocht. Betere prijs en service én dan had je deze ervaring niet gehad! Echter kun je er wel voor kiezen om onderhoud e.d. door hem te laten uitvoeren in de toekomst. Want dan kan er ook een hoop vekloot worden als er een verkoper aan rommelt ipv een techneut! :wink:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’