Hulde aan Adriaan die denkt alles te weten. Ik zeg niet dat ik alles weet maar Adriaan doet het overkomen alsof die alles lijkt te weten en dan met een dergelijk onzinnig advies komt.
Wat Adriaan van de toren blaast staat compleet niet in lijn met de consensus die er in de koffiewereld heerst. Het is zonde om je vers gebrande dure bonen 2 weken te laten liggen. En het is ook algemeen bekend dat goedkopere bonen van minder kwaliteit niet de resultaten geven van goede duurdere bonen. Zo zal een Dacia nooit een Rolls Royce worden en een Bose speakerset nooit gelijk aan zijn aan Bowers en Wilkins. Niks vreemds aan maar wel aan het trekken van een foutieve conclusie op basis van klaarblijkelijk beperkte kennis en ervaring op dit gebied. Anders zou de hele professionele koffiewereld het mis hebben en heeft Adriaan ineens het goude ei uitgevonden wat me zeer onlogisch lijkt.
Doel van dit forum is om juiste informatie te verstrekken en foutieve informatie te corrigeren. Dat doe ik hier, niet meer en niet minder.
Re: Het optimaliseren van espresso.
21Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60