Re: Quamar M80E of Macap M4D?

21
Klopt in grote lijnen wel. Ik vind de Sette dusdanig goed en slim...dat smeekt om een degelijkere bouwkwaliteit...het concept deugt gewoon.

Ik verwacht daarom veel van die Etzinger. Alleen waarom niet iets kleiner en mooier?

Ofwel laat er een Sette Forte komen of nog beter een EtzMIN...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Quamar M80E of Macap M4D?

22
Erik82 schreef: Kwestie van hoe je het bekijkt. Elke 2,5 jaar een nieuwe Sette
Hee, das handig! Waar heb je die glazen bol vandaan? Oh, nee, wacht... je noemt geen feiten maar slechts je mening door een anti-bril.

Zeker over de V2 Sette, exemplaren die nu verkocht worden, is niks te zeggen obv de ervaringen met V1. En ook daarvan is de overgrote meerderheid het gewoon blijven doen.

Voor thuisgebruik is de Sette een ideale espressomaler met zeer goed maalsel, minimale retentie en (zeker de W) enorm gebruiksgemak.
Daarnaast past hij binnen het budget van de TS, dus die zou ik zeker in overweging nemen.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: RE: Re: Quamar M80E of Macap M4D?

23
Erik82 schreef:Smaakprofiel van de EK43 is inderdaad wel erg goed dat moet ik ook toegeven. Zeer regelmatig drink ik shots uit een EK43 en die zijn toch altijd wel heel fijn qua smaak en duidelijk anders dan uit bijvoorbeeld een Mythos. Ondanks de beroerde uitlijning is er best wel wat goed van te maken ;) . Er staat er hier ook nog eentje op de wishlist als ik ooit de loterij win :mrgreen: .

Voor de TS is het vooral kiezen. De Quamar is duidelijk verbeterd maar getrapt, de Macap degelijk maar kleinere schijven en dus ook minder speelruimte voor espresso. Als je echter echt iets beters wilt kom je uit op een Eureka Atom maar dan ga je meteen richting de 700 euro. Kwestie van budget en prioriteiten. Persoonlijk zou ik dan toch voor de Quamar gaan als ik echt alleen uit deze 2 zou mogen kiezen.
Er is een goede tool (gereedschapje) voor de perfecte uitlijning van de EK43 te verkrijgen bij TITVS grinders van Frank Durra aka TerraNova misschien heeft ESW die ook wel?!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Quamar M80E of Macap M4D?

24
@3aan schreef:
Erik82 schreef:Smaakprofiel van de EK43 is inderdaad wel erg goed dat moet ik ook toegeven. Zeer regelmatig drink ik shots uit een EK43 en die zijn toch altijd wel heel fijn qua smaak en duidelijk anders dan uit bijvoorbeeld een Mythos. Ondanks de beroerde uitlijning is er best wel wat goed van te maken ;) . Er staat er hier ook nog eentje op de wishlist als ik ooit de loterij win :mrgreen: .

Voor de TS is het vooral kiezen. De Quamar is duidelijk verbeterd maar getrapt, de Macap degelijk maar kleinere schijven en dus ook minder speelruimte voor espresso. Als je echter echt iets beters wilt kom je uit op een Eureka Atom maar dan ga je meteen richting de 700 euro. Kwestie van budget en prioriteiten. Persoonlijk zou ik dan toch voor de Quamar gaan als ik echt alleen uit deze 2 zou mogen kiezen.
Er is een goede tool (gereedschapje) voor de perfecte uitlijning van de EK43 te verkrijgen bij TITVS grinders van Frank Durra aka TerraNova misschien heeft ESW die ook wel?!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
ESW had wel wat spul van Frank Durra gemonteerd, al was dat eigenlijk niet voor de verkoop bestemd...
Maar je weet inderdaad maar nooit.