Warm drinken schijnt goed voor je te zijn met dit weer, dus ik begin en eindig deze warme dagen met twee flinke mokken filterkoffie. Voor tussen die twee momenten door zijn er ijskoude Weizen.Nelus schreef: di 11 aug 2020, 00:05Koude schud koffies met ijsklont in cocktail shaker maken?Pti schreef: ma 10 aug 2020, 23:21Ben in Egmond met mijn moccamaster er wilfa svart. Heb van Hoofdkwartier de Ethiopië natural zelf gebrand voor filter.Henrom schreef: ma 10 aug 2020, 21:13 Ben in ftrankrijk met mijn v60 en hario handmaler.
Heb van Hoofdkwartier de Ethiopië natural zelf gebrand voor filter.
Mijn vakantie kan niet meer kapot
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Mijn vakantie kan niet meer kapot
Re: Wat drink je nu?
2112Drink nu met de La Pavoni één van mijn favorieten uit m'n QuickMill Aquaviva tijd. (11 gram in 30 gram uit). En dat is een heel andere smaak beleving. De koffie is de Braziliaanse Grande Alta van Fascino. Vond ik die voorheen vriendelijk, zacht en romig. Met de La Pavoni vind ik de smaken intenser, tegen het te veel van het goede aan (12 gram in 30 gram uit). Ben al een het experimenteren, meer naar de 1: 3 verhouding. Ik vind het erg leuk om dit verschil op te merken en om er mee te spelen. Kijken waar ik uitkom.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
2113Ik maak met deze warmte twee espressos in een glas. Laat deze dan afkoelen. Smaakt heerlijk.
Ik merk overigens wel dat ik gelijk moet transpireren na een koffie.
Ik merk overigens wel dat ik gelijk moet transpireren na een koffie.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
2114In Italië drink ik vaak een “shakerato”
Dan zetten ze een dubbele Espresso , gaat in de cocktail shaker met een schep ijsklonten en dan shaken maar, uitgieten over een zeef ieeeetsie pietsie suiker erbij. Heel lekker fris en koud. Viel me op dat er een hele sterke koffie geur aan zit, alsof je je neus in een zak bonen stopt.
Dan zetten ze een dubbele Espresso , gaat in de cocktail shaker met een schep ijsklonten en dan shaken maar, uitgieten over een zeef ieeeetsie pietsie suiker erbij. Heel lekker fris en koud. Viel me op dat er een hele sterke koffie geur aan zit, alsof je je neus in een zak bonen stopt.
Faema Lambro - Mazzer Major E
2115Dat ziet er goed incl. achtergrond.Nelus schreef:In Italië drink ik vaak een “shakerato”
2116Laatst bij DE café te Den Haag centraal een iced koffie genomen.
Man man man, ranzig.. Bitter als de vuck..
Ik ben al wat kritischer op koffie buiten de deur omdat het thuis vaak lekkerder is. Maar dit was echt heel slecht!
Ik ben al wat kritischer op koffie buiten de deur omdat het thuis vaak lekkerder is. Maar dit was echt heel slecht!
2117Buiten de deur drink ik alleen de caffeineKaan schreef: di 11 aug 2020, 23:58 Laatst bij DE café te Den Haag centraal een iced koffie genomen.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
2118Oh man. Dit moet ik even kwijt. Net een zak uit Duitsland opengetrokken van een natural Ethiopiër, en holy shit. Wat een fruit, wat een bloemen. Echt de meest uitgesproken koffie die ik tot nu toe heb geroken / geproefd. En nee, heb geen aandelen.
Hij is erg licht gebrand (volgens de brander: "they are very lightly roasted with just a few mins/seconds after first crack"). Je zou denken dat dat alleen in filter werkt, maar ik heb er een fantastische espresso mee gemaakt (18g in, 45g uit in 24s op 93C). Niet de meest goedkope koffie, maar zeker het proberen waard.
Morgen in de V60 proberen, nu al zin in.
https://www.leuchtfeuer.coffee/produkt/funkelfeuer/
Hij is erg licht gebrand (volgens de brander: "they are very lightly roasted with just a few mins/seconds after first crack"). Je zou denken dat dat alleen in filter werkt, maar ik heb er een fantastische espresso mee gemaakt (18g in, 45g uit in 24s op 93C). Niet de meest goedkope koffie, maar zeker het proberen waard.
Morgen in de V60 proberen, nu al zin in.
https://www.leuchtfeuer.coffee/produkt/funkelfeuer/
2119De ethiopie naturala hebben wel iets speciaals.
Heb van Het Hoofdkwartier de groene bonen gekocht van sidamo bensa. Ook deze is licht gebrand (tonino 115), maar enkele seconden na first crack was het zeker niet. Voor mij is het een echte filterkoffie. Ik heb ook van hen de Rwanda gekocht, deze wat donkerder gebrand (tonino 100) ontwikkelijk was ca 20%. Die is ook lekker voor filter maar espresso was die nog beter. Heerlijk fruitig. Ben niet zo goed in smaak herkenning maar proefde naar sinasappel.
Heb van Het Hoofdkwartier de groene bonen gekocht van sidamo bensa. Ook deze is licht gebrand (tonino 115), maar enkele seconden na first crack was het zeker niet. Voor mij is het een echte filterkoffie. Ik heb ook van hen de Rwanda gekocht, deze wat donkerder gebrand (tonino 100) ontwikkelijk was ca 20%. Die is ook lekker voor filter maar espresso was die nog beter. Heerlijk fruitig. Ben niet zo goed in smaak herkenning maar proefde naar sinasappel.
2120Ik wil niet zaniken maar waartoe dient die door Tapatalk mensen telkens herhaalde mededeling over de software en de hardware waarmee wordt gecommuniceerd?
Dus nogmaals, ik zoek geen ruzie maar begrijp gewoon niet waarom dat omroepbericht er altijd weer onder moet
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino