Misschien is hij zuur dat hij nog niet mee heeft mogen bepalen wat er in die wet moet en dat ze een collega van 'm wel hebben geconsulteerd tegen fijne uurvergoeding
Het blijft allemaal mensenwerk, minder begaafde knuppels die met elkaar hun best doen.
Ik kan me voorstellen dat de minister graag de zeggenschap wil hebben om korte metten te maken met gekkies die aanbevelingen aan hun laars lappen, maar er zijn dan ook weer veel verstandige niet-gekkies die de bezwaren zien van zoveel regels die moeten worden gehandhaafd door niet altijd even goed opgeleide mensen in uniform.
Ik sprak van de week een meisje die haar master Artificial Intelligence doet en vroeg haar of zij en haar medestudenten die nieuwe corona-app gaan installeren. Ik zou denken, dat doen ze allemaal, want het is IT, het heeft wat met computers te maken en met data, dat vinden ze allemaal geweldig immers, maar geen haar op hun hoofd die eraan denkt! "Je weet niet wat er met de data gebeurt, je weet niet voor welk volgende doel een aangepaste versie van die app wéér moet worden gebruikt als het eenmaal een handig instrument is gebleken voor de overheid, en de data zijn sowieso 'scheef' / 'skewed' doordat slechts een deel van de mensen de app gaat installeren dus is het nutteloos."
Dat zette me wel aan het denken. Want ik wil die app straks wel zo snel mogelijk installeren omdat het nieuw is en op de smart phone kan, dus heel eigentijds is, en als bejaarde sta ik nog volop in het leven immers, dus wil ik graag kunnen laten zien aan een voorbijwandelende autoriteit dat mij niets te verwijten valt. En in China kan men dan ook meteen aan de data zien dat ik weliswaar een onafhankelijke kritische denker ben, maar dat ik absoluut niet in een strafkamp hoef aangezien ik braaf de aanwijzingen opvolg.