Re: Eureka Oro Mignon single dose

252
preinfuse schreef: do 21 jul 2022, 14:12 hi @ robinfcb
de bellows werkten bij mij maar minimaal, er kwamen een paar kruimels uit als ik er een flinke drumsolo op deed, vandaar ook niet meer gebruikt en geconcludeerd dat dat in alle opzichten beter was :D
Via deze video heb ik geleerd hoe je die bellows moet gebruiken: https://youtu.be/WLVQedw6UcM?t=360

In het begin kwam er bij mij best wat gruis uit, maar het lijkt erop dat dit nu niet meer het geval is. Misschien was het een gevalletje 'seasoning the burrs'.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

Re: Eureka Oro Mignon single dose

254
Pti schreef: do 21 jul 2022, 23:08 Ik heb de blaasbalg gewoon in de doos laten zitten, dan kun je hem ook niet verkeerd gebruiken en ziet de maler er naar mijn mening beter uit.
Gebruik je de plastic deksel? De houten deksel is bij mij wat te krap voor de container.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

Re: Eureka Oro Mignon single dose

255
Nee hoor gewoon het houten deksel op het reservoir, soms zijn de deksels aan de krappe kant, maar het is een handigheidje om hem erop te wippen en dan wordt het heel snel minder krap. Ik heb gehoord dat het kan helpen als je de deksel een keer een uurtje in de zon legt, of dat echt zo is heb ik niet hoeven proberen.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

258
Pti schreef:Als het deksel te ruim zou zijn gaat het geheid rammelen, dus ik zie liever dat ze de toleranties zoals nu aan de krappe kant houden, niet halfwassen.
Rammelen?

Als dat het geval zou zijn is er flink wat mis met deze maler, heb nog nooit echt nooit rammelende deksels op malers gehad, echt niet . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

259
@3aan schreef: vr 22 jul 2022, 19:22
Pti schreef:Als het deksel te ruim zou zijn gaat het geheid rammelen, dus ik zie liever dat ze de toleranties zoals nu aan de krappe kant houden, niet halfwassen.
Rammelen?

Als dat het geval zou zijn is er flink wat mis met deze maler, heb nog nooit echt nooit rammelende deksels op malers gehad, echt niet . . .
Ik denk dat je ook nog nooit zo'n kleine maler, met zulke grote schijven en een diagonaal geplaatst motor/maalkamer hebt gehad, maar het geheel vibreert licht. Daar merk je niets van als de hopper en het deksel gewoon recht boven de maalkamer zouden zitten, maar omdat het bij deze maler allemaal net even anders is, zou het gaan rammelen als de toleranties te ruim waren.

Daar is helemaal niets "flink mis mee" maar ik heb vaker gezien dat jij graag de trompet in mineur blaast wanneer het over iets gaat dat je niet van plan bent zelf aan te schaffen. Even goede vrienden hoor, ieder zijn mening, maar niet doen alsof er iets niet in de haak is terwijl je de maler nog nooit in het echt hebt gezien en ik er inmiddels een paar kilo doorheen heb gegoten.