Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

2524
bobbee schreef:Leuk!

Pak even roggemeel, dan gaat het zeker goed komen.

Eerst papje maken van 50/50 inderdaad.
3 dagen in de kamer zetten. Dan van dat papje 50 gr pakken en mixen met 50 meel en 50 water en dat dagelijks herhalen tot en dat of 7 a 10. Dan moet hij actief zijn.

Je komt weleens in Emmen toch? Dan kan ik je ook wel wat sponsoren van mij desem.
Geef het even de tijd. En zoals hierboven mislukt het niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2527
Deze komt van de kringloop maar ze liggen ook nieuw bij de action voor 6,95.

Ik heb er ook nog 1 over maar ja, beetje ver weg. Had je zo mogen hebben van me.

Andere optie is GN bakken!

Werkt erg mooi, die heb ik ook en kan daardoor 4 broden tegelijk bakken in mijn standaard oven.

Afbeelding

Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2528
bobbee schreef: zo 01 dec 2019, 11:42 Deze komt van de kringloop maar ze liggen ook nieuw bij de action voor 6,95.

Ik heb er ook nog 1 over maar ja, beetje ver weg. Had je zo mogen hebben van me.

Andere optie is GN bakken!

Werkt erg mooi, die heb ik ook en kan daardoor 4 broden tegelijk bakken in mijn standaard oven.

Afbeelding

Afbeelding
Zalmorgen de kringloop eens inlopen.Bak zelf 99% van de tijd in gietijzer.

2529
bobbee schreef: zo 01 dec 2019, 11:21
bobbee schreef:Leuk!

Pak even roggemeel, dan gaat het zeker goed komen.

Eerst papje maken van 50/50 inderdaad.
3 dagen in de kamer zetten. Dan van dat papje 50 gr pakken en mixen met 50 meel en 50 water en dat dagelijks herhalen tot en dat of 7 a 10. Dan moet hij actief zijn.

Je komt weleens in Emmen toch? Dan kan ik je ook wel wat sponsoren van mij desem.
Geef het even de tijd. En zoals hierboven mislukt het niet.
Hoi bobbee, het staat nu 8 dagen. Maandag ga ik met roggemeel werken: òf toevoegen aan bestaand papje, òf een nieuwe starter maken.
Lukt dat niet, dan kom ik bij je langs ;-)
Groet, DJ
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.