Re: Lelit Bianca

271
Twee weken eerder dan verwacht, en vandaag meteen opgehaald en geïnstalleerd.

Ik moet zeggen, met de default instellingen al een prima bakje. De komende dagen verder spelen met de machine, en toch niet meer espressootjes dan normaal...

Enige nadeel t.o.v. mijn oude apparaat: ik heb nogal smalle espressokopjes, dus de filterhouder met dubbele uitloop is eigenlijk niet ideaal voor een enkel kopje. Nu kan ik ook die bodemloze gebruiken, maar liever had ik een ook filterhouder met een enkele uitloop.

Staat mooi op het aanrecht!

Re: Lelit Bianca

274
Jaro schreef: vr 15 mei 2020, 21:43 Twee weken eerder dan verwacht, en vandaag meteen opgehaald en geïnstalleerd.

Ik moet zeggen, met de default instellingen al een prima bakje. De komende dagen verder spelen met de machine, en toch niet meer espressootjes dan normaal...

Enige nadeel t.o.v. mijn oude apparaat: ik heb nogal smalle espressokopjes, dus de filterhouder met dubbele uitloop is eigenlijk niet ideaal voor een enkel kopje. Nu kan ik ook die bodemloze gebruiken, maar liever had ik een ook filterhouder met een enkele uitloop.

Staat mooi op het aanrecht!
Veel speel- en proefplezier met de Bianca! Ik mag hem komende week in ontvangst nemen.
Koffieliefhebber en enthousiast, maar zeker geen purist ... #hobbykoffie #lovecoffee #juststarting #passion #tasteispersonal

Niche Zero + Lelit Bianca

Re: Lelit Bianca

275
Welkom bij de LBNZ club!

Ik mag nu ook al een tweetal maandjes met deze combi spelen. Bijna was ik een Strega-man geworden maar ben meer dan gelukkig met mijn keuze om toch een diepte investering in de Lelit Bianca gedaan te hebben. Fantastisch apparaat en perfecte service van het Hoofdkwartier!

Nog een half uurtje wachten (moet van vrouwlief) en dan gaan we weer de overheerlijke Ecuador van het Hoofdkwartier proeven :D

Re: Lelit Bianca

276
Naast al de bekende feitjes van deze machine, ben ik vooral blij met de eco-stand (ingesteld op 30'), waarbij de temp. op 70 gr C wordt gehouden en in notime de machine weer gewoon te gebruiken is.

Vergeleken met mijn vorige machine, kan ik na twee dagen al zien dat deze maar een derde aan energie opslurpt. Dat is, zeker met het huidige thuiswerken waarbij de machine de hele dag dus aan staat, een flinke besparing.

Ik heb er een fritz dect200 tussen zitten om te schakelen, maar energieverbruik wordt ook mooi gemonitord.

Ik doe het niet vaak, maar vandaag ook maar even wat melk opgeschuimd voor een cappuccino. Dat is wel een verschil met mijn oude machine, maar de tweede keer prima gelukt.

Morgen het zakje vers gebrande bonen proeven van het hoofdkwartier, ik ben benieuwd hoe deze smaken.

Re: Lelit Bianca

277
Ik mag aankomende vrijdag mijn Bianca in ontvangst gaan nemen!! Eindelijk. Zijn vandaag gelost bij de verkoper na een lange reis.

Aftellen kan nu echt beginnen ..... ⏰
Koffieliefhebber en enthousiast, maar zeker geen purist ... #hobbykoffie #lovecoffee #juststarting #passion #tasteispersonal

Niche Zero + Lelit Bianca

Re: Lelit Bianca

279
Yes. Ik heb hem vandaag mogen ophalen . Nu spelen. Helaas nog de niche zero in bestelling dat kan nog even duren. Tot die tijd moet ik het doen met een Baratza encore of hand malen
Met comandante. Twijfel nog om tot November even een specialita te halen. Wetende dat 2e hands nog best wat oplevert. Twijfel dus.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Lelit Bianca

280
yakneev schreef: do 24 sep 2020, 22:32 Yes. Ik heb hem vandaag mogen ophalen
Afbeelding
Afbeelding
. Nu spelen. Helaas nog de niche zero in bestelling dat kan nog even duren. Tot die tijd moet ik het doen met een Baratza encore of hand malen
Met comandante. Twijfel nog om tot November even een specialita te halen. Wetende dat 2e hands nog best wat oplevert. Twijfel dus.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Als je van die Baratza af wilt dan heb ik mogelijk wel belangstelling; ik zoek nog een (goedkope ;)) filter maler.
dus...