Enige opmerking, tijdens het blindfilteren om het ventiel te spoelen stopt de pomp. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Straks bij het naspoelen zal ik het nog eens testen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Bedoel je dat je het ontkalkingsmiddel in het waterreservoir hebt gedaan en de hele machine door hebt laten lopen?jimmy_zeropm schreef: vr 28 feb 2020, 20:43 Inmiddels het ontkalkingsprogramma doorlopen, zoals aangegeven in de video hier eerder.
Je schreef:HanR schreef: ma 18 nov 2019, 08:33 De HX kun je nog wel ontkalken als je er op verdacht bent dat juist door het ontkalken dingen verstopt kunnen raken (gliceur, restrictie).
Het vullen en van de stoomboiler met zuur is iets waar ik anders over denk dan het grootste deel van de rest van de wereld. Dat komt omdat ik niet zo'n liefhebber van zure melk ben. De gemiddelde thuismachine heeft geen boiler aftap. Er zijn wel trucjes om de boiler te spoelen, maar als het onheil (zuur in je stoomboiler reeds geschied is, is het sneller de boiler er uit te halen en te spoelen.
Heel benieuwd hoe het verder gaat!jimmy_zeropm schreef: vr 28 feb 2020, 20:43 De machine staat nu 'gespoeld' in te werken. Over een uur of twee zal ik hem naspoelen met schoon water. Redelijk groen wat er uit kwam.
Prima als het goed gaat, maar wat je ook vaak meemaakt op die manier is dat allerlei fragmenten kalk niet oplossen maar wel los raken en aan de zwerf gaan waarna ze kleine smalle doorgangen gaan blokkeren.
Hij zegt "door de thermosifonwerking krijg je heel veel kalkafzetting" en dus niet doordat er kalkrijk ongefilterd water in het reservoir wordt gegoten -- dat vind ik ook opmerkelijk
Iets voorbij 09:00 zegt hij ook dat je dit onderhoud het beste bij de vakman kan laten doen als je niet zeker van je zaak bent.