Dat je op koffie veel winst kan behalen is wel een iets om over na te denken. Je moet echt flink wat omzetten om daar een goede boterham uit halen. En, de investeringen zijn flink met een daarbijbehorende afschrijving, is ook niet niks. En ga zo maar door. Leuk artikel. Of betere koffie met een stijgende welvaart heeft te maken vind ik ook een krasse uitspraak. Ligt mi. meer aan een bewustwordingsproces qua smaak in onze aanvankelijk benepen eet- en drinkcultuur. Een klassieke traditionele Nederlander wil veel en warm, een Italiaan....vul zelf maar in.
️
Re: De kosten die de pan uitrijzen
32Precies! Ik krijg werkelijk nergens lekkere koffie te drinken en hoe het in de horeca gesteld is weten wij hier allemaal op ons forum! Dat spreekt boekdelen.gilleko B. schreef: Of betere koffie met een stijgende welvaart heeft te maken vind ik ook een krasse uitspraak. Ligt mi. meer aan een bewustwordingsproces qua smaak in onze aanvankelijk benepen eet- en drinkcultuur. Een klassieke traditionele Nederlander wil veel en warm, een Italiaan....vul zelf maar in.
️
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
33Ik had 30 jaar geleden een vriend die een cafe met terras runde en die zei dat koffie het produkt waar de meeste winst mee behaald werd. Kost niks en kost geen werk om et te bereiden.gilleko B. schreef: wo 28 sep 2022, 11:47 Dat je op koffie veel winst kan behalen is wel een iets om over na te denken. Je moet echt flink wat omzetten om daar een goede boterham uit halen. En, de investeringen zijn flink met een daarbijbehorende afschrijving, is ook niet niks. En ga zo maar door. Leuk artikel. Of betere koffie met een stijgende welvaart heeft te maken vind ik ook een krasse uitspraak. Ligt mi. meer aan een bewustwordingsproces qua smaak in onze aanvankelijk benepen eet- en drinkcultuur. Een klassieke traditionele Nederlander wil veel en warm, een Italiaan....vul zelf maar in.
️
Maar dat was midden jaren 80 in sittard. Weet niet hoe dat nu is.
34Bedenk nu dat dat al weer 40 jaar geleden is. Man wat vliegt de tijd.
35De Engelsen weten "er zijn ergere dingen" heel mooi te zeggen in hun taal.
De automobilist was de Doek van Norfolk die vond dat hij niet gestraft moest worden aangezien hij het beste voor heeft met de wereld:
https://www.itv.com/news/london/2022-09 ... ns-funeral
het ging in dit geval niet over de gestegen prijzen van het levensonderhoud maar om de straf "ontzegging rijbevoegdheid" voor gevaarlijk autorijden.although we find inconvenience may be caused, we don’t find it exceptional hardship.
We consider alternative means of hardship are available.”
De automobilist was de Doek van Norfolk die vond dat hij niet gestraft moest worden aangezien hij het beste voor heeft met de wereld:
Zo was het toch nog gezellig en amusant in de rechtszaal.He also told the court of his conservation work to prevent “nature’s complete collapse” and “the end of mankind”.
https://www.itv.com/news/london/2022-09 ... ns-funeral
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
36Ga eens in een gemiddeld dorp in Dld koffie drinken. Komen ze met een "Kaffeekaenchen". Hoop porselein gedoe met een potje zwarte koffie die niet te drinken is. Dramatisch .Waarschijnlijk Eduscho of zoiets.Of Jacobs Kroenung.gilleko B. schreef: wo 28 sep 2022, 11:47 Dat je op koffie veel winst kan behalen is wel een iets om over na te denken. Je moet echt flink wat omzetten om daar een goede boterham uit halen. En, de investeringen zijn flink met een daarbijbehorende afschrijving, is ook niet niks. En ga zo maar door. Leuk artikel. Of betere koffie met een stijgende welvaart heeft te maken vind ik ook een krasse uitspraak. Ligt mi. meer aan een bewustwordingsproces qua smaak in onze aanvankelijk benepen eet- en drinkcultuur. Een klassieke traditionele Nederlander wil veel en warm, een Italiaan....vul zelf maar in.
️
37Nu de kachel wat lager staat moeten de planten daar niet teveel onder lijden dus die worden hier elektrisch verwarmd:
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... sture.html
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... sture.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
38Nu ik weer SP lid ben geworden lees ik in hun magazine de volgende maatregelen die zij willen treffen als we het voor het zeggen krijgen:
1) betaalbare boodschappen
(megawinsten van de supermarkten tijdens corona niet naar aandeelhouders maar naar de mensen)
2) lagere energierekening
(belasting op gas naar nul, zonnepanelen op de slechtst geïsoleerde huizen)
3) kosten voor tanken omlaag
(miljardenwinsten van oliebedrijven afpakken, accijns omlaag, BTW op openbaar vervoer naar nul)
4) huur bevriezen
in sociale sector geen huurverhoging komend jaar
5) eigen risico afschaffen
minder ziektekosten
Nou dat we daar niet eerder op zijn gekomen!
(megawinsten van de supermarkten tijdens corona niet naar aandeelhouders maar naar de mensen)
(miljardenwinsten van oliebedrijven afpakken, accijns omlaag, BTW op openbaar vervoer naar nul)
4) huur bevriezen
minder ziektekosten
39Misschien ga ik ook wel sp stemmen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
40Mooie beloftes. Heb ik vaker voorbij horen komen bij andere partijen.fransg schreef: wo 28 sep 2022, 16:07 Nu ik weer SP lid ben geworden lees ik in hun magazine de volgende maatregelen die zij willen treffen als we het voor het zeggen krijgen:
4) huur bevriezen
minder ziektekosten
Helaas komt er in de praktijk maar weinig van terecht...
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.
Branden: Aillio bullet r1.