Re: Magister ES40

31
Zo te zien steekt er een temperatuurprobe in de boiler en wordt de temperatuur en daarmee de boilerdruk geregeld in de controller waar de twee rooie draadjes van de probe naarheen gaan:
Zit de probe er nog diep genoeg in?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

33
fransg schreef:Zo te zien steekt er een temperatuurprobe in de boiler en wordt de temperatuur en daarmee de boilerdruk geregeld in de controller waar de twee rooie draadjes van de probe naarheen gaan:
Scherm­afbeelding 2023-11-08 om 19.37.05.png
Ik probeer er aan te bewegen maar hij zit goed vast.

@gilleko: volgens mij probeer je iets te linken, maar ik kom op een verkooppagina?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Vectis / Lagom 01

34
Madencio schreef:
fransg schreef:Zo te zien steekt er een temperatuurprobe in de boiler en wordt de temperatuur en daarmee de boilerdruk geregeld in de controller waar de twee rooie draadjes van de probe naarheen gaan:
Scherm­afbeelding 2023-11-08 om 19.37.05.png
Ik probeer er aan te bewegen maar hij zit goed vast.

@gilleko: volgens mij probeer je iets te linken, maar ik kom op een verkooppagina?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Excuus, ik was de tekst vergeten. Op die site staat dat je de keteltemperatuur kunt verhogen met het keyboard, ook wordt A knob genoemd. Me dunkt als de temperatuur verhoogd kan worden de druk toeneemt. Zit ook een filmpje bij.

Afbeelding

35
Op internet te vinden via google:

Programmable Electronic brew group temperature adjustment ( ntc temperature probe that allows owner to adjust from 85c to 105c temperature in 1 degree increments just as the pid coffee machine boiler machines sold with a pid display) simply  by using the touchpad

electronic control unit with integrated temperature control and machine on / off

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

37
Heel raar merk. Op de website kun je niet eens een User manual vinden.

Ik snap er niks van, merk lijkt Italiaans maar ik krijg sterk het gevoel dat het een Chinees apparaat is in een Italiaans jasje.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

39
Madencio schreef: wo 08 nov 2023, 21:33 Ik kan de temp wel aanpassen via de voorkant, maar dan gebeurt er niet veel met de druk ben ik bang...
Hoezo ben je daar bang voor?

Je hebt de wetenschap aan je zijde want de samenhang tussen temperatuur en druk is al heel lang geleden vastgesteld en in tabellen beschikbaar gemaakt toch?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino