Re: Eerste set up: La marzocco linea mini R + mahlkonig e65s GBW

31
Inderdaad. Ik heb ooit eens gelezen (ik dacht hier op het forum) dat je bij ESW je machine voor onderhoud kan brengen en hem dan met een beetje geluk dezelfde dag ook weer op kan halen. Dat zou voor mij wel een + punt zijn want dan zit je niet zonder koffie en als ik voor mezelf spreek: ik woon in het midden van Nederland en moet vaak 1,5 uur rijden naar het onderhoudsadres. Dan is het chill als je de machine ‘s morgens kan brengen, je even kan shoppen in de stad daar ergens vlakbij en aan het einde van de dag de machine weer op kan halen. Scheelt weer een retourtje.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Eerste set up: La marzocco linea mini R + mahlkonig e65s GBW

32
La Marzocco's kunnen in principe alleen geserviced worden door LM service partners. Dat zijn ESW in Den Haag en Alleborgh in Almere. Daar komen ook alle Nederlandse machines vandaan die door retailers zoals Vos of Op de Weis geleverd worden.

Je kunt ze ook rechtstreeks bij deze 2 partijen kopen, maar deze zijn meer gericht op bedrijven en onderhoud. Wat dat betreft is het prima als er een lokaal verkooppunt tussen zit, maar verwacht geen grote prijsverschillen. Bij La Marzocco betaal je een beetje voor de naam, maar daar krijg je ook wel goede service voor terug. Onderhoudskosten zijn bijv. ook gestandardiseerd en verschillen niet veel van een willekeurige E61 machine (de LM onderdelen zijn wel een stuk duurder, maar vaak ook degelijker).

Al met al heb ik het LM dealernetwerk tot dusver als een plusje ervaren.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Eerste set up: La marzocco linea mini R + mahlkonig e65s GBW

34
PatrickKooijmans schreef:Ja onderhoud zal ik bij esw laten doen. Ik woon er 5 min vandaan.

Maar kopen kan ik bij vos als ik daar wel korting krijg. Casabarista net gesproken, die geven geen korting.
Afbeelding

Vos geeft in totaal bijna €500 korting. Ook 2024 model. Op de Weis geeft €60 korting.
En ESW?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’