Re: Waarom brander kopen..

31
Net maar eens een diepte investering gedaan.Eenhoorn Brazil Cachoeira gekocht.Branddatum 13 januari 2011.Koffie zou dus optimaal moeten zijn.
Getest op Ponte Vecchio Export en Quiickmill Andrea.

En tot mijn vreugde moet ik mededelen dat ik mijn eigen melange die ik nu drink smaakvoller vind.Gewoon lekkerder. :mrgreen:

De Espresso kostte me 7,95 per 250 gram.Mijn eigen koffie kost 3,50 per 250 gram.

Dus voordelen zijn 1 altijd vers.
2 ook nog lekkerder. :mrgreen:
3 goedkoper

Re: Waarom brander kopen..

33
cremalover schreef:De Espresso kostte me 7,95 per 250 gram.Mijn eigen koffie kost 3,50 per 250 gram
Hmm dat scheelt wel een hoop in de prijs.
Vooral als je elke keer de verzendkosten gaat mee rekenen, dan heb je zo'n brander er inderdaad snel uit.

Maar eens opzoek naar de verschillen tussen de behmor en de gene wordt toch wel eens interessant om naar te kijken.
Rancilio Silvia PID, Aristarco SE/N, Bodum Santos, 58mm Bumper tamper

Re: Waarom brander kopen..

34
cremalover schreef:Net maar eens een diepte investering gedaan.Eenhoorn Brazil Cachoeira gekocht.Branddatum 13 januari 2011.Koffie zou dus optimaal moeten zijn.
Getest op Ponte Vecchio Export en Quiickmill Andrea.

En tot mijn vreugde moet ik mededelen dat ik mijn eigen melange die ik nu drink smaakvoller vind.Gewoon lekkerder. :mrgreen:

De Espresso kostte me 7,95 per 250 gram.Mijn eigen koffie kost 3,50 per 250 gram.

Dus voordelen zijn 1 altijd vers.
2 ook nog lekkerder. :mrgreen:
3 goedkoper
Nou, dan kun je je baan opzeggen lijkt me :)
Waar kan ik orders plaatsen?
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Waarom brander kopen..

38
cremalover schreef:Ben geen student meer.Wel interesse in een 2e hands Izzo Pompei.
Ben zelf nog wel student, mijn excuses als het verkeert was overgekomen, zag mezelf als potentiële koper van je behmor. Maar zo'n Izzo Pompei ziet er goed uit valt helaas buiten mijn budget voor de eerst komende tijd. Ben nog gelukkig met mijn Silvia.
Rancilio Silvia PID, Aristarco SE/N, Bodum Santos, 58mm Bumper tamper

Re: Waarom brander kopen..

39
Vrouw vindt de mijne ook lekkerderder. :P
Dat zegt niets, ze wil gewoon iets van je!


Nee serieus, hier dezelfde ervaring... ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder