Re: Siliconenvet voor koffiemachine
31Ik gebruik " gewoon " kranenvet. Kost bijna niks en werkt voortreffelijk.
Als je dit gebruikt waar het voor bedoeld is, prima want dit vet komt niet in aanraking met het te verwerken product zijnde water en dus uiteindelijk koffie, water/stoom wordt in een kraan afgesloten met een "kraan"rubber, ook in onze espressomachines, zoals Han al omschrijft gaat er heel wat vet in/om de zuigerringen (rubber) en die moet je smeren met voedselveilig silliconenvet al dan niet aangevuld met een PTFE substantie, welke in ons "pistonnisten" geval, direct met heet zetwater in aanraking komt en dus geen enkel risico kunnen nemen om met gore smaakjes aan te komen.Arnoldvb schreef:Ik gebruik " gewoon " kranenvet. Kost bijna niks en werkt voortreffelijk.
Vet is cruciaal voor een lang leven van je seals op een hevel. Sowieso aanschaffen tenzij je graag elk jaar je selas wilt vervangen. Zowel DOW111 als Loxeal 4 hebben zich wereldwijd ruimschoots bewezen. Dit is echt een must als je een hevel hebt.Victorrrr schreef: do 02 aug 2018, 09:02 En hoe zijn de ervaringen na ruim een jaar verder te zijn. Moet/zal ik Loxeal No. 4 of Molykote 111 aanschaffen voor gebruik met de Strega of maakt het niet veel uit.
Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”