Hoi Frans,
Een flexibel contract afsluiten welke op dagbasis de dagprijs van gas verrekent met je verbruik.
Als grootgebruiker van gas snap ik dus niet dat meer bakkers en aanverwanten dit doen (niet dat ik een bakker ben).
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Re: De kosten die de pan uitrijzen
302ah okee, ik wist geeneens dat dit kon. Ik zou het te onrustig vinden om dat allemaal te volgen.SpargelTarzan schreef: ma 24 okt 2022, 17:34 Hoi Frans,
Een flexibel contract afsluiten welke op dagbasis de dagprijs van gas verrekent met je verbruik.
Die tekst begrijp ik nog steeds niet, ik zou dit wel begrijpen als je zeiSpargelTarzan schreef: ma 24 okt 2022, 17:34 Als grootgebruiker van gas snap ik dus niet dat meer bakkers en aanverwanten dit doen (niet dat ik een bakker ben).
ofik snap ik niet dat de meeste bakkers en aanverwanten dit niet doen
maar niet dat je het onbegrijpelijk vindt dat meer bakkers dit inderdaad doen...meer nbakkers zouden dit moeten doen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
303Hoi Frans,
Fijn dat je het tussen de regels toch begrijpt. Bedankt voor je correctie op mijn stijlfout én dat je opkomt voor verdere verschraling van onze prachtige taal.
Fijn dat je het tussen de regels toch begrijpt. Bedankt voor je correctie op mijn stijlfout én dat je opkomt voor verdere verschraling van onze prachtige taal.
304![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1787.png)
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1787.png)
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji477.png)
Ja ik heb in een verleden iets gedaan met Clumpcrusher. Het zit me nog steeds hoog.
305Dank!SpargelTarzan schreef: ma 24 okt 2022, 19:29 Hoi Frans,
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
306Ik hoorde toennet op een podcast dat in Duitsland, waar veel energieslurpende industrie is, men ook een ommezwaai aan het maken is.
Een chemiereus die evenveel energie gebruikt als een klein land heeft in het afgelopen jaar alles zo aangepast dat ze nog maar 50% van het gas nodig hebben vergeleken met vorige jaren.
Een Ford fabriek gaat wel dicht, waardoor 5000 goedbetaalde banen verloren gaan
Toen dacht ik aan onze Hoogovens in IJmuiden die allang niet meer van ons zijn maar van de Tata Steel in India. Omdat die hoogovens de hele omgeving doodziek maken was er sprake van dat ze misschien het beste konden sluiten, maar ja, als land zo'n bedrijf 'uitkopen' is geen kattenpis, dat is niet hetzelfde als een paarhonderd boze boeren steenrijk maken.
Maar als nou binnenkort die hoogovens van de Nuon horen wat het voorschot in januari wordt (zij krijgen natuurlijk ook in deze maanden €190 korting) dan gaan ze misschien uit zichzelf dicht en kan dat gebied een pracht van een techniekmuseum worden met gigantische hallen waar concerten mogelijk zijn, of Hoogovens Schaaktoernooien.
En de werknemers kunnen dan misschien ander technisch werk gaan doen waar heel veel tekorten zijn.
Een chemiereus die evenveel energie gebruikt als een klein land heeft in het afgelopen jaar alles zo aangepast dat ze nog maar 50% van het gas nodig hebben vergeleken met vorige jaren.
Toen dacht ik aan onze Hoogovens in IJmuiden die allang niet meer van ons zijn maar van de Tata Steel in India. Omdat die hoogovens de hele omgeving doodziek maken was er sprake van dat ze misschien het beste konden sluiten, maar ja, als land zo'n bedrijf 'uitkopen' is geen kattenpis, dat is niet hetzelfde als een paarhonderd boze boeren steenrijk maken.
Maar als nou binnenkort die hoogovens van de Nuon horen wat het voorschot in januari wordt (zij krijgen natuurlijk ook in deze maanden €190 korting) dan gaan ze misschien uit zichzelf dicht en kan dat gebied een pracht van een techniekmuseum worden met gigantische hallen waar concerten mogelijk zijn, of Hoogovens Schaaktoernooien.
En de werknemers kunnen dan misschien ander technisch werk gaan doen waar heel veel tekorten zijn.
307Ik was vorig jaar nog op het terrein van Tata. Wat een zooi. Het is net alsof je een film uit de jaren 60 binnenloopt. Alles is rood, aan het roesten, vervuild, etc. Het kost je echt een paar jaar van je leven om daar te werken.fransg schreef: ma 24 okt 2022, 23:26 Ik hoorde toennet op een podcast dat in Duitsland, waar veel energieslurpende industrie is, men ook een ommezwaai aan het maken is.
Bewonderenswaardig is echter dat de werknemers lyrisch zijn.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.
308Inderdaad: https://nos.nl/artikel/2436825-economis ... achter-ons
Dit was mij helemaal ontgaan.
Dat van die vastgoedmarkt niet. Dat wordt ook nog een bijzonder verhaal. Kan natuurlijk niet zo doorgaan.
Dit was mij helemaal ontgaan.
Dat van die vastgoedmarkt niet. Dat wordt ook nog een bijzonder verhaal. Kan natuurlijk niet zo doorgaan.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
309Ik ben weleens in Duitsland op zo'n voormalig terrein geweest, zeer indrukwekkende gebouwen.
Moet als het nog in werking is iets zijn alsof het in een boek van Tolkien speelt, of in Wagner's Ring des Nibelungen met het hellevuur waar metaal in smelt.
Wanneer ik in IJmuiden wandel is het vanaf een afstand al zeer imposant. De lucht is er niet al te fris, dat wel.
Op een motorcross terrein vlak tegen de Hoogovens aan zijn dan jongetjes en tieners op professionele wedstrijdmotoren aan het trainen, ze vliegen heuvels op en af in een terrein dat lijkt alsof ze wereld reeds is vergaan, waar dan toch nog wat bomen en struiken staan die schuin hangen door de altijd snijdende wind. Lelijk en tegelijk prachtig.
Ook mijnwerkers die gevaarlijk werk deden diep in het duister van de aarde hadden vaak zo'n eergevoel, wilden het absoluut liever niet opgeven voor een bovengrondse kantoorbaan.
Of vissers die een kotter van een miljoen door de woeste zee sturen met gigantische sleepnetten maar nu moeten ophouden, wat moet zo'n reus van een vent aan wal, verzekeringsadviseur worden? Moeilijk.
310China heeft een beetje een 'perfect storm' op dit moment. Naast de vastgoed en corona crisis, hebben ze ook te maken met de lagere vraag vanuit het westen door de inflatie en verminderde koopwoede. Daarbovenop heeft China te maken met ernstige droogte wat hun voedsel- en energievoorziening in gevaar brengt.
Het is niet zonder reden dat het partijcongres van Xi zo onder een vergrootglas lag afgelopen week. De trend van ieder jaar 5.5% groei lijkt af te vlakken wat gecompenseert moet worden met de teugels strakker te trekken. Zo lang de taart groeit en iedereen meeprofiteert gaat een bevolking wel mee, maar daar lijkt langzaam een einde aan te komen.
Het is niet zonder reden dat het partijcongres van Xi zo onder een vergrootglas lag afgelopen week. De trend van ieder jaar 5.5% groei lijkt af te vlakken wat gecompenseert moet worden met de teugels strakker te trekken. Zo lang de taart groeit en iedereen meeprofiteert gaat een bevolking wel mee, maar daar lijkt langzaam een einde aan te komen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.