Re: Eureka Oro Mignon single dose

312
Uiteraard maak ik af en toe de burrs van de SD schoon, maar ik zie dan ook dat er in binnenkant van de behuizing wat verloren koffiemaalsel zit. Ik denk dat het daar door de bellows beland. Ik klop dat er zo goed en zo kwaad als dat gaat een beetje uit door de SD op z'n kop te houden wanneer hij aan de bovenkant open is, maar helemaal schoon word hij zo niet.

Volgens mij kan ik ook de bodemplaat eraf schroeven, maar dan moet je wel voorzichtig zijn dat je de elektronica niet kapot trekt. En je krijgt het maalsel wat aan de wanden van de behuizing is opgehoopt er nog niet makkelijk af.

Hebben andere SD eigenaars hetzelfde, en hoe gaan jullie er mee om?
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

Re: Eureka Oro Mignon single dose

313
robinfcb schreef:Uiteraard maak ik af en toe de burrs van de SD schoon, maar ik zie dan ook dat er in binnenkant van de behuizing wat verloren koffiemaalsel zit. Ik denk dat het daar door de bellows beland. Ik klop dat er zo goed en zo kwaad als dat gaat een beetje uit door de SD op z'n kop te houden wanneer hij aan de bovenkant open is, maar helemaal schoon word hij zo niet.

Volgens mij kan ik ook de bodemplaat eraf schroeven, maar dan moet je wel voorzichtig zijn dat je de elektronica niet kapot trekt. En je krijgt het maalsel wat aan de wanden van de behuizing is opgehoopt er nog niet makkelijk af.

Hebben andere SD eigenaars hetzelfde, en hoe gaan jullie er mee om?
Ik had het bij mijn K10 en Eureka Olympus. Daar had ik een puffer op gemaakt en de behuizing zat vol met maalsel. Bodemplaat eraf inderdaad en legen + beetje perslucht. Wel oppassen voor de condensator voor een oplaaier.

Misschien leuke tip... Ik heb laatst een draagbaar lucht ding gekocht bij de Lidl. Is zo'n makkelijk ding, neem je overal mee naartoe. Zijn 2 apparaten, 1 blaast lucht voor ballen en luchtbedden en de ander is om banden op te pompen van auto bijvoorbeeld maar die voor de luchtbedden gebruik ik voor van alles, handig om te hebben en zou hiervoor makkelijk zijn. Zitten geen accus bij.

Ik heb 30 euro betaald en zie dat ze nog goedkoper zijn nu!

https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-com ... p100361451
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’