Re: Wat drink je nu?

3134
Nou die boot waar de nieuwe Papua Nieuw Guinea op ligt heeft dus wéér een week vertraging, de aankomst is nu van 17maart (wat ik al vrij krap vond) opgeschoven naar de 24e en met het inklaren, sample goedkeuren etc wordt mij dat to close for comfort.

Grootste nadeel, onze vriend Gilleko moet een maandje langer wachten.
Bijkomend voordeel, de Panama waarvan Frans de laatste tijd zo'n fan is schuift een maandje naar voren :)
Warheart schreef: wo 16 mar 2022, 13:43
@Pti: Is dat niet een koffie om gewoon het hele jaar te voeren, die Malabar? Of is dit echt een seizoen - boon die niet altijd verkrijgbaar is? 8-)
Hij is wel het hele jaar verkrijgbaar maar ik vind het echt een beetje een hate it or love it koffie. Net als de Malabar Melange (Herfstmix) is de vraag en respons in het begin altijd héél goed en dat neemt dan langzaam af. Maar ik heb het altijd op voorraad, dus als je het niet erg vind om wat liefhebbers bij elkaar te sprokkelen of een deel in te vriezen kan ik hem altijd voor je branden ;)

3135
Pti schreef: vr 18 mar 2022, 10:27
Hij is wel het hele jaar verkrijgbaar maar ik vind het echt een beetje een hate it or love it koffie. Net als de Malabar Melange (Herfstmix) is de vraag en respons in het begin altijd héél goed en dat neemt dan langzaam af. Maar ik heb het altijd op voorraad, dus als je het niet erg vind om wat liefhebbers bij elkaar te sprokkelen of een deel in te vriezen kan ik hem altijd voor je branden ;)
Ah.... Ik snap hem helemaal. We kunnen absoluut niet hebben dat je kilo's weg moet gaan gooien omdat ze niet op gaan eh. Helder.

Ware dat ik nog best wat andere lekkernijen te proberen heb (#hoi proefpakket) ben ik dan wel benieuwd voor hoeveel KG je ongeveer nodig zou hebben om er de brander voor in te stellen?

Laat ik nou heel toevallig ergens lid zijn op een bepaald forum. Een plek waar best een paar koffieliefhebbers zitten ,waar het bijeen sprokkelen me misschien zomaar eens zou kunnen lukken als de drang naar deze Malabar weer hoog wordt XD ;)
Coffee, sleep, Coffee, repeat

3138
Warheart schreef: vr 18 mar 2022, 10:48
Pti schreef: vr 18 mar 2022, 10:27
Ah.... Ik snap hem helemaal. We kunnen absoluut niet hebben dat je kilo's weg moet gaan gooien omdat ze niet op gaan eh. Helder.

Ware dat ik nog best wat andere lekkernijen te proberen heb (#hoi proefpakket) ben ik dan wel benieuwd voor hoeveel KG je ongeveer nodig zou hebben om er de brander voor in te stellen?

Laat ik nou heel toevallig ergens lid zijn op een bepaald forum. Een plek waar best een paar koffieliefhebbers zitten ,waar het bijeen sprokkelen me misschien zomaar eens zou kunnen lukken als de drang naar deze Malabar weer hoog wordt XD ;)
Een hele batch is 10kg maar ik brand ook wel eens halve batches van 5kg en dat gaat ook best.
we tigers schreef:
fransg schreef: do 17 mar 2022, 09:11 Panama Boquete
(Groen van Hoofdkwartier)
Toch ook maar eens even geprobeerd. Vijf dagen nadat ik hem heb gebrand. Oef! Die is lekker!
IMG_0536.JPG
\0/

3139
Ik drink nu Colombia Excelso biologische koffie van Zera. Ik heb hier ook een (puber) smaakpanel en de ervaringen van dit smaakpanel zijn zeer lovend. En ze zijn al heel wat gewend, dus ja, wat wil je nog meer. Nu niet allemaal gaan bestellen, want dit is een kleine koffiebrander onder de rook van Rotterdam. Maar een aanrader? Jazeker.

3140
Psychologische koffie.

Citaat uit de site:

"De koffiebranderij  Zera is ontstaan uit een passie voor koffie en interesse in de hele keten van de koffie productie.

De verbindende eigenschappen van koffie zie je over de hele wereld, van de productieketen tot het samen een overheerlijk kopje koffie drinken.

De koffiebrander is van huis uit psychiater.

Met een kwinkslag wil de psychiater koffiebrander van Zera koffie de diepste ziel van de koffie blootleggen."