Re: Timemore Sculptor 064 en 078

392
Yespresso schreef:
bobbee schreef: do 11 mei 2023, 09:31
Yespresso schreef:Ik zit in een soortgelijke situatie met een Olympus 75. Ik heb behoefte aan single dosen maar ik wil niet in smaak achteruit gaan. Lastig. Ik vrees dat de smaak er niet beter op wordt met de sculptur
Olympus 75 tot Single doser aanpassen.
Dat is een optie maar gezien de retentie is dat niet ideaal. En ik wil liever ook iets kleiners en minder luidruchtig. Ik zet de 078S ernaast en dan ga ik eens vergelijken denk ik.
Met een bellow erop had ik geen last van retentie. Zou je ook kunnen doen, scheelt hoop geld.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

394
RexManning schreef: do 11 mei 2023, 23:18 Geen speld tussen te krijgen. Ik heb gecanceld en sukkel door met de Niche (die voor mij nog steeds premium aanvoelt voor de investering).
Wat is er in jouw ogen precies mis met de Niche? De Niche zero was echt een doorbraak. Heeft de introductie van andere malers ervoor gezorgd dat ie relatief slecht is? Worden we niet allemaal een beetje gek gemaakt hier?

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

395
De sculptor schud de boel iig lekker op. Waar zijn we allemaal mee bezig joh haha. Paar reviews en iedereen wordt gek, switchen tussen de malers, cancellen en dat allemaal omdat ze op basis van de reviews on par (minimale up and down verschillen) presteren met malers die minimaal 2x zo duur zijn.

Robin je aanbod is verleidelijk vooral omdat je backer 988 bent en ik 9640 :o maar als ik jou was zou ik het gewoon lekker zelf doen! Ik geloof niet dat je er een buil aan kan vallen en je kan altijd nog degene die beter bevalt weg doen! Zeker in jou geval zonder verlies. Just my 2 cents
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

396
Yespresso schreef: vr 12 mei 2023, 08:58 Wat is er in jouw ogen precies mis met de Niche? De Niche zero was echt een doorbraak. Heeft de introductie van andere malers ervoor gezorgd dat ie relatief slecht is? Worden we niet allemaal een beetje gek gemaakt hier?
Enorm achterlopen op malergebied heeft zijn voordelen. Ik heb pas onlangs de Niche in huis gehaald en vind het heel prima zo, ben nog niet bevangen door drang om heel lang in de rij te gaan staan voor een volgende aanbieding van 'iets nieuws' ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

397
Niets mis mee, zeker niet en ik heb me geloof ik niet gek laten maken. Ik was op zoek naar een maler voor erbij om te weten hoe grote platte schijven werken en als het even kon wat sneller en stiller. In de zoektocht kwam ik er een aantal tegen, waaronder de kickstarter. De Niche is fantastisch!
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

398
robinfcb schreef: vr 12 mei 2023, 00:22 Ik ga waarschijnlijk mijn 78S pledge intrekken, ik denk dat ik gezien de reviews tot nu toe er niet echt op vooruit ga t.o.v. mn Eureka SD. Ik heb 'm voor de earliest bird prijs van 671 singapore dollar (nu 466 euro), en ben backer no. 988 dus zit waarschijnlijk in de eerste productie run..
Thank you for your support! We are looking at around 2000-3000 units for first batch right now. We will continue working closely with our factory and logistics partner to get the product to you and all our backers ASAP.
Als ik iemand kan blij maken door de Timemore te laten leveren op iemand anders adres voor de earliest bird prijs, stuur me even een PM. Dit aanbod is tot zaterdagmiddag geldig, daarna cancel ik denk ik mijn pledge.
Je hebt een PM :D

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

399
Omdat ik ze voor de Kickstarter prijs heb besteld blijf ik het een goede deal vinden. Los van de kwaliteit van het maalsel die dus kennelijk niet perse speciaal is (maar dus ook niet slecht), vind ik dat de Kickstarter deal zich echt onderscheidt in de workflow, de variabele RPM en de looks voor deze prijs. Omdat ik op moment van de pledge echt niet kon kiezen heb ik ze allebei besteld, maar ik denk er maar 1 te verkopen. En weet je - ik weet echt nog steeds niet welke er in de ramsj gaat.
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

400
Er is nu veel onrust over de lijst met landen waar timemore gaat leveren. Die lijst wordt de 15e bekend gemaakt, dus nadat we hebben betaald. NL zal wel op de lijst staan maar als je pech hebt en je woont in Oezbekistan ofzo, dan kan het zijn dat je achter het net vist. Je krijgt dan je geld terug maar niemand weet wanneer. En dus haken er weer mensen af….