Volgens mij zijn we er in ieder geval in geslaagd om koffiesaskia zich snel weer te laten terugtrekken van dit forum. En dat is een tendens die ik vaker waarneem op dit forum. Het is daarmee een inteeltig clubje mensen geworden wat het vooral erg getroffen lijkt te hebben met elkaar en niet echt belangstelling lijkt te hebben voor andere inzichten en uitdagende vragen. Jammer want daarmee verliest dit forum zijn nut. Blijkt ook wel als je kijkt naar het aantal bezoekers en actieve deelnemers. En dat voor het grootste thuiskoffieforum van Nederland. Toch jammer. Jaaaren geleden was dit echt een leuk forum. Gelukkig zijn er voortreffelijke internationale fora.bobbee schreef: za 12 jun 2021, 16:22Dat is onmogelijk.Keyser schreef: Ik heb twee keer in een winkel gestaan waarbij de verkoper niet lovend was over dit forum.
Dan terug naar het topic. Hoewel ik ook niet heel enthousiast word van het innerlijk van de machines die ik op de foto's gezien heb (mijn Italiaanse schoonheid is van binnen ook een georganiseerde chaos) vind ik Bellezza toch een erg interessant merk. Altijd goed, wat vernieuwing. Het bedrijf maakt blijkbaar sinds 2017 alleen nog maar espresso machines. Ze zitten trouwens in Heidelberg. Da's ruim vier uur van Utrecht. Ook leuk. Relatief ten opzichte van Milaan maar een klein stukje verder dan Beilen
Belangrijker vind ik dat mijn favoriete handelaar Bellezza ook in het portfolio heeft opgenomen. Ik ken hen van lange termijn commitment naar hun klanten toe. Dus als zij een nieuw merk opnemen dan zegt me dat ook wat.
Statement van hen:
https://www.drtradingshop.nl/c-5547841/ ... omachines/#Bellezza Espressomachines
Nieuwkomer Bellezza maakt prachtige machines voor hele scherpe prijzen. Hoe doen ze dat? Alle ontwerp en design wordt in Duitsland gedaan (Heidelberg) maar de productie wordt in China uitgevoerd. Ja dat leest u goed, geen handmade in Italie maar Made in China. Ook wij waren eerst wat sceptisch maar zagen wel een portofolio aan machines die de concurrentie aardig in zijn hemd zet. Na een aantal machines van binnen bekeken te hebben en getest te hebben zijn wij er van overtuigd dat Bellezza een hele mooie toevoeging is waarbij een echte Barista set voor veel meer consumenten betaalbaar is.
My two cents.