Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

41
omeCo schreef:Gisteren gevonden op een afspeellijst ‘audiophile‘ van een Apple Music gebruiker:

https://youtu.be/4CuJqtNdcJU
Die is gaaf! Jaren geleden ontdekt. Eigenlijk bedoelt om met headphones te luisteren.

Ik lees alle verhalen mee hoor! Erg leuk om alle herkenbare avonturen te lezen.
Ik ben zelf vanaf mijn 12e gaan draaien. Met 900 gulden op mijn spaarrekening naar Correct in Rotterdam gegaan. Daar een Akai versterker, een Alecto 4 kanaals mengpaneel en een Technics SL-BD22 met pitch control gekocht. Al het geld op, nog een klein beetje om een "Beats, breaks & Scratches' plaat te kunnen kopen. En toen maar oefenen met scratchen en proberen met de pitch een plaat gelijk te zetten met een andere. Iedere keet met dezelfde plaat em cassettedeck op het andere kanaal.
Afbeelding

Mijn buurman gaf mij later een Gerard platenspeler met pitch maar een enorm zwaar belt aangedreven plateau. Maar daar kon ik serieus mee oefenen. Geweldig.
En hier achteraan komt nog een heel avontuur maar dat wordt een heeel lang verhaal. Muziek Is iig heel belangrijk geweest, zo erg dat ik mijn hele pubertijd mee door ben gekomen door het draaien van plaatjes voor anderen en ermee naar buiten te treden, afgekeurd worden en ook goedgekeurd door anderen.

Mijn hart ligt dus bij (niet commerciële) dans muziek, maar smaak gaat van electronische underground techno en experimentele muziek tot funk en jazz enzovoort. Geen hokjes probeer ik, als het goed is, is het goed.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

42
fransg schreef: vr 28 jan 2022, 09:51
omeCo schreef: vr 28 jan 2022, 09:40 Gisteren gevonden op een afspeellijst ‘audiophile‘ van een Apple Music gebruiker:

https://youtu.be/4CuJqtNdcJU
Mooi! Ik ben Yosi Horikawa nu aan het draaien via TIDAL. Dat zal op de koptelefoon tijdens een wandeling 's nachts ook heel goed klinken.
Tof. In dat idioom is de Kankyo Ongaku verzamelaar van een aantal jaar geleden ook een aanrader. Fijne Japanse jaren tachtig ambient.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

45
gilleko B. schreef: vr 28 jan 2022, 10:09 Niet om er gelijk overheen te gaan, maar anders vergeet ik het weer. Een aantal jaren geleden is mij de Duduk onder mij aandacht gebracht. Armeense muziek, prachtig om alleen in het donker weg te mijmeren.

https://youtu.be/ETS8mOJ4ENQ

Afbeelding
Dank je. Prachtig! Het roept bij mij alleen verdrietige gevoelens op. Ik had dat ook eens met klankschalen, bij bepaalde tonen kwamen de tranen. Muziek is emotie.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

46
Deze dance music producer van het laatste uur is er dus zo 1 die heel goed bezig is! Tea white heet hij. Ik heb zijn laatste track gehoord, is nog niet uit maar pfew, wat een knaller...als die uit is en op Spotify staat zal ik hem delen.

Voor nu een track van vorig jaar. Hier kan ik dus van genieten. En extra leuk om hier te delen met knipoog naar de walkman!

Tea White - 1983 TDK

https://open.spotify.com/track/56x56cVm ... osIFL1_00w
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

50
Ik zal de playlist niet vervuilen met mijn muzieksmaak. Die is vrij breed, maar flink doorspekt met de wat extremere vormen van metal.

Vooral tot begin 20 was dat mijn ding, inclusief lang haar, bandshirts en kistjes :D tussendoor luisterde ik ook wel naar Tom Waits en dergelijke artiesten.

Tegenwoordig is het een mengelmoes van bovenstaande met bands als Queens of the Stone Age, maar ook Kendrick Lamar (zo'n beetje de enige hiphop die ik langere tijd kan uitstaan), Portishead, Massive Attack en sinds kort heb ik ook Heilung ontdekt. Erg gaaf!

Laatst gewijzigd door Verenjano op vr 28 jan 2022, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S