Die is gaaf! Jaren geleden ontdekt. Eigenlijk bedoelt om met headphones te luisteren.omeCo schreef:Gisteren gevonden op een afspeellijst ‘audiophile‘ van een Apple Music gebruiker:
https://youtu.be/4CuJqtNdcJU
Ik lees alle verhalen mee hoor! Erg leuk om alle herkenbare avonturen te lezen.
Ik ben zelf vanaf mijn 12e gaan draaien. Met 900 gulden op mijn spaarrekening naar Correct in Rotterdam gegaan. Daar een Akai versterker, een Alecto 4 kanaals mengpaneel en een Technics SL-BD22 met pitch control gekocht. Al het geld op, nog een klein beetje om een "Beats, breaks & Scratches' plaat te kunnen kopen. En toen maar oefenen met scratchen en proberen met de pitch een plaat gelijk te zetten met een andere. Iedere keet met dezelfde plaat em cassettedeck op het andere kanaal.

Mijn buurman gaf mij later een Gerard platenspeler met pitch maar een enorm zwaar belt aangedreven plateau. Maar daar kon ik serieus mee oefenen. Geweldig.
En hier achteraan komt nog een heel avontuur maar dat wordt een heeel lang verhaal. Muziek Is iig heel belangrijk geweest, zo erg dat ik mijn hele pubertijd mee door ben gekomen door het draaien van plaatjes voor anderen en ermee naar buiten te treden, afgekeurd worden en ook goedgekeurd door anderen.
Mijn hart ligt dus bij (niet commerciële) dans muziek, maar smaak gaat van electronische underground techno en experimentele muziek tot funk en jazz enzovoort. Geen hokjes probeer ik, als het goed is, is het goed.