Re: Magister ES40

41
Madencio schreef: wo 08 nov 2023, 22:04 Oh nee, ik bedoelde meer: ik heb het aangepast en tot zijn max gezet, maar druk blijft op 0.5 bar hangen.
Klopt de temperatuur in de boiler, dwz is die zo hoog als wat je hebt ingesteld?

Heb je getest of de probe goed is en juiste temp doorgeeft?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

42
Madencio schreef:Oh nee, ik bedoelde meer: ik heb het aangepast en tot zijn max gezet, maar druk blijft op 0.5 bar hangen.
Ik zou even een verkoper opbellen of mailen voordat ik van alles zelf zou gaan uitproberen en rommelen met probes etc.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

43
Had hem overgenomen van een forumlid, bobbee.
Overigens is het alles of niets met de machine, gisteren op 0.5 en nu 2.0 temperatuur verhogen heeft z'n werk gedaan, alhoewel ik er even op moest wachten. Misschien toch ergens een regelaar kapoet

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Vectis / Lagom 01

44
Madencio schreef: do 09 nov 2023, 09:05 Overigens is het alles of niets met de machine, gisteren op 0.5 en nu 2.0
Afbeelding
temperatuur verhogen heeft z'n werk gedaan, alhoewel ik er even op moest wachten. Misschien toch ergens een regelaar kapoet
Zoiets werkt ook niet supersnel om overshoot te voorkomen, normaal gesproken stel je zoiets in en laat het verder zoals het is.

2bar boilerdruk vind ik wel vrij fors.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

45

Madencio schreef:Had hem overgenomen van een forumlid, bobbee.
Ja weet ik. Dan komt hij nog steeds uit het land van oorsprong wat mij onduidelijk is. Weet jij het?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

46
bobbee schreef: do 09 nov 2023, 10:17
Madencio schreef:Had hem overgenomen van een forumlid, bobbee.
Ja weet ik. Dan komt hij nog steeds uit het land van oorsprong wat mij onduidelijk is. Weet jij het?
Als ik hun Instagram pagina moet geloven, dan is het wel gewoon Italië. Ik geloof iig niet dat het uit het verre oosten komt. Overigens is hun klantenservice niet al te best, want die verwijzen mij door naar de verkoper zonder inhoudelijk in te gaan op mijn vraag, jammer :)
Vectis / Lagom 01

47
Madencio schreef: do 09 nov 2023, 10:52 Overigens is hun klantenservice niet al te best, want die verwijzen mij door naar de verkoper zonder inhoudelijk in te gaan op mijn vraag, jammer :)
:lol: Mogelijk hebben ze bij Magister gekeken wat voor een kritiek je over je heen krijgt als je wél actief support geeft want dan snellen de lieden toe die weten te vertellen hoe je het beter kunt doen, wat de toon van je support moet wezen, wat je voor verzending moet rekenen en ga maar door :lol:

50
Madencio schreef:Niet te geloven, het is gelukt! Blijkbaar moest ik de temp in stapjes van 1 graden omhoog doen, machine uit en aanzetten en voila. Dank allen voor uw hulp :)
PXL_20231110_061042826.jpg
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Afbeelding