Re: Gezocht: mijn eerste HX

42
cremalover schreef:
eleonardo schreef:
Welke accesoires?Dat tampertje en melkkannetje?
Zou ik me niet teveel geld voor laten aftroggelen.Ik haal mijn melkkannen bij de kringloop.Meesten voor 50 cent.En een tampertje kun je van hout goed zelf draaien.Of een simpel tampertje kopen voor 2 tientjes.En een pak citroienzuur van MP.Voor de rest heb je toch niks nodig.
Maakt het kannetje niks uit qua kwaliteit? Dan lopen we even naar de Xenos/BLokker/kringloop :mrgreen:
Waarvoor de citroenzuur?

Ik dacht dat 't veel ging kosten door het lijstje hier: http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =11&t=4411
Carpe diem, bitx!

44
eleonardo schreef:
cremalover schreef:
eleonardo schreef:
Welke accesoires?Dat tampertje en melkkannetje?
Zou ik me niet teveel geld voor laten aftroggelen.Ik haal mijn melkkannen bij de kringloop.Meesten voor 50 cent.En een tampertje kun je van hout goed zelf draaien.Of een simpel tampertje kopen voor 2 tientjes.En een pak citroienzuur van MP.Voor de rest heb je toch niks nodig.
Maakt het kannetje niks uit qua kwaliteit? Dan lopen we even naar de Xenos/BLokker/kringloop :mrgreen:
Waarvoor de citroenzuur?

Ik dacht dat 't veel ging kosten door het lijstje hier: http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =11&t=4411
Zit er geen blindfilter bij?
Die moet je hebben.Paar euro.

Citroenzuur om te ontkalken en reinigen.

45
Mijn bericht kwam tegelijk omdat ik op mijn telefoon type. De bezzera groep heeft zich ook bewezen. Ding doet het prima en oververhit niet. Ik heb de bz10 gehad en nu een e61 machine temp meter. Beide geweldig!
Ik denk heel simpel: voor minder geld een nieuwe machine met accesoires met minder inspanning.

Maar ik zal mijn mening achterwege laten. Die ECM is werkelijk prachtig en daar ga je heel veel plezier van hebben!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

46
bobbee schreef:Mijn bericht kwam tegelijk omdat ik op mijn telefoon type. De bezzera groep heeft zich ook bewezen. Ding doet het prima en oververhit niet. Ik heb de bz10 gehad en nu een e61 machine temp meter. Beide geweldig!
Ik denk heel simpel: voor minder geld een nieuwe machine met accesoires met minder inspanning.

Maar ik zal mijn mening achterwege laten. Die ECM is werkelijk prachtig en daar ga je heel veel plezier van hebben!
Je mening wordt gewaardeerd hoor! En het is zeker geen gekke gedachtegang. Maar, om redenen hierboven omschreven ga ik de EMC route bewandelen.
Carpe diem, bitx!

47
bobbee schreef:Mijn bericht kwam tegelijk omdat ik op mijn telefoon type. De bezzera groep heeft zich ook bewezen. Ding doet het prima en oververhit niet. Ik heb de bz10 gehad en nu een e61 machine temp meter. Beide geweldig!

Ik twijfel geen moment aan de BZ10.Heb er uit betrouwbare bron zeer goede verhalen over gehoord. ;)

48
De staat voor zover we nu kunnen bekijken ziet er boven verwachting uit! Dat geeft goede hoop, nu nog afwachten wat er aan verkalking en koffieaanslag in de machine zit...

Inderdaad geen watertank, maar wel een vibratiepompje. Ik zie echter niet in waarom je dat slangetje naar de pomp niet gewoon in een emmer kan steken, wat is een waterreservoir nu anders dan een emmertje in het apparaat zelf? Ik denk dat je dat zelfs weer zou kunnen herstellen als je dat zou willen. Ben je ook af van het hele vwa-gebeuren met bijkomende kosten.

Nog even een ding: vibratiepompjes zouden niet langer dan 1 minuut achter elkaar aan moeten staan. En van drooglopen houden ze al helemaal niet. Het is niet zo desastreus als bij een rotatiepomp, maar die 5 minuten drooglopen zal het ding geen goed hebben gedaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

49
Even een edit.

Heb Peter net aan de lijn gehad en hij vertelde dat dit niet echt tot de schappelijke mogelijkheden behoort.
Wel gaf hij aan dat het apparaat bijna in nieuwstaat is - kon hij zien door allerlei onderdelen erin (?) - oftewel weinig gebruikt. Dit geeft de burger weer goeie hoop.

In deze korte tijd is hij enórm behulpzaam geweest en ben dus erg blij met de Kafko tip.
Ik zal hem zelf zeker ook warm aanbevelen bij kennissen met espresso apparaten, en heb er ook wel wat!

Oh, tevens was hij boos op me dat ik 't apparaat getest heb. :oops: "Aflbijven verder!" :geek:
Carpe diem, bitx!

50
Ha ha ja, je kan nu nog dingen verknallen (zoals dat pompje)! Maar inderdaad zijn al die plastic kapjes op de draden nog gewoon wit, ipv vergeeld door de warmte, nauwelijks rare oxidatie op de boiler etc... Lijkt een goede koop!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder