Dat grijzig laagje water is normaal. Niks aan het handje.Joste schreef: zo 19 sep 2021, 10:24Resultaat is geen gedoe! Ziet er weer perfect uit!cremalover schreef:Rogge met gedoe
IMG_20210917_182712.jpgIMG_20210917_182824.jpg
Mijn desems leven nog na 3 weken Italia. Toen ik ze uit de koelkast haalde zagen ze er wat treurig uit. Op tarwedesem stond zelfs een laagje water...
Maar na bijvoeren kwamen ze weer in actie.
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4362Experiment.
Witbrood van supermarkt meel .90% hydratatie.Het was een soort yoghurt. Matig opgekomen
Witbrood van supermarkt meel .90% hydratatie.Het was een soort yoghurt. Matig opgekomen
4363Hoe is het mogelijk! Ziet er prima uit!cremalover schreef:Experiment.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
4365Mooi! Jij weet precies wanneer het brood de oven in moet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
4366Eenkorn vd Zuidmolen.
30% eenkorn, 20% manitoba, 25% tarwemeel en 25% gebuild tarwemeel. Hydratatie 75%, iets te veel... Rechtsachter nog een restje emmerbrood.
30% eenkorn, 20% manitoba, 25% tarwemeel en 25% gebuild tarwemeel. Hydratatie 75%, iets te veel... Rechtsachter nog een restje emmerbrood.
4367Prachtige stillevens weer.
Dit weekend zelf ook maar weer eens 4 desembroden gebakken.
2 landbroden: 15% rogge, 25%spelt, 5% gebuild tarwe en T65, hydratatie 67%
2 rogge-rozijnenbroden: 50% rogge, 50% deels manitobo en deels T65, rozijnen, hydratatie 77%
Dit weekend zelf ook maar weer eens 4 desembroden gebakken.
2 landbroden: 15% rogge, 25%spelt, 5% gebuild tarwe en T65, hydratatie 67%
2 rogge-rozijnenbroden: 50% rogge, 50% deels manitobo en deels T65, rozijnen, hydratatie 77%
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
4368Na heel lang niks van me laten horen, het bakken weer opgepakt. Elke dag verplicht een brood bakken begon tegen te zitten. Deze is vers uit de oven 90% tarwemeel omdat de bloem op is . Gelijk op de foto gezet duh... maar met een 100mm lens . Ook die hobby weer opgepakt.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven
4369Goed bezig, door privéomstandigheden heb ik geen tijd vrij kunnen maken om brood te bakken. Moet en wil het ook weer oppakken.mutsje schreef:Na heel lang niks van me laten horen, het bakken weer opgepakt. Elke dag verplicht een brood bakken begon tegen te zitten. Deze is vers uit de oven 90% tarwemeel omdat de bloem op is . Gelijk op de foto gezet duh... maar met een 100mm lens . Ook die hobby weer opgepakt.
4370welcome back!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino