Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

51
zelfs nog een viebiemme met maler
http://link.marktplaats.nl/536346289

Het gaat er om dat hij in een x klaar is. Probeer het twee maanden en dan heb je misschien zelf ondervonden dat een enkele boiler irritant is. Ik heb nu een HX maar kan niet zeggen dat het nu zo veel makkelijker is. Ik hoef nu alleen geen 30 sec. te wachten voor de boiler op temp is. Maar met een beetje planning (eerst alle koffies maken) is het altijd prima gegaan op de Silvia. In 1x klaar zijn is ook zo saai!

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

52
Midas schreef:zelfs nog een viebiemme met maler
http://link.marktplaats.nl/536346289

Het gaat er om dat hij in een x klaar is. Probeer het twee maanden en dan heb je misschien zelf ondervonden dat een enkele boiler irritant is. Ik heb nu een HX maar kan niet zeggen dat het nu zo veel makkelijker is. Ik hoef nu alleen geen 30 sec. te wachten voor de boiler op temp is. Maar met een beetje planning (eerst alle koffies maken) is het altijd prima gegaan op de Silvia. In 1x klaar zijn is ook zo saai!
Leuke set die misschien voor minder dan 400 te hebben is.Testen,proeven en meenemen.

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

55
Klopt ik heb de Vario gekocht.

Ik denk dat het voor nu een HX gaat worden en dat ik op basis van de ervaringen daar mee dan verder ga kijken. Ik ga woensdag kijken bij iemand die een ECM Celini te koop heeft, dat lijkt mij opzich wel een leuk ding om mee te gaan oefenen dus als die in goede staat is zal ik hem kopen.

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

56
Ik ga woensdag kijken bij iemand die een ECM Celini te koop heeft, dat lijkt mij opzich wel een leuk ding om mee te gaan oefenen
Nou, de Cellini is wel wat meer dan dat hoor, het is een prima machine!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

60
gaat hij aan uit.
Komt hij op druk.
sluiten de stoom en water kranen en doen ze het, zijn ze te bewegen zonder lekken.
Zet een bak koffie en kijk of het er niet aan alle kanten langs spuit.
Kijk even onder t waterreservoir of het er nog een beetje fatsoenlijk uitziet.
Kijk ook even onder de wateropvangbak.