Het nieuwsitem over de bakker die wat eerder stopt dan het plan was vind ik slordig.
Er staat dus niet bij wat voor energiecontract ze hadden, ook niet hoe energiezuinig of -verslindend hun oven was.
Als ze de bakkerij niet aan een volgende bakker verkochten, kan het zijn dat ze een oude oven hadden die intussen sowieso niet meer zou moeten worden gebruikt vanuit milieu-oogpunt.
Als er al zo een in het Openluchtmuseum staat, kan men het beste alle anderen opheffen vind ik.
Ander aspect: toen ik een poos geleden een vergadering had over vastgoed in de stad waar ook een grote beheerder van winkelvastgoed in nieuwbouwwijken zat, vertelde die dat veel nieuwe bewoners in de moderne wijken de dringende wens hebben dat er een paar 'leuke knusse' winkels komen, zoals een warme ambachtelijke bakker voor het gevoel 'ons buurtje'. Op plekken waar ze dan daaraan tegemoet kwamen en voor weinig huur een bakker lieten komen, bleek dat de bewoners slechts incidenteel, op feestdagen, er wat ambachtelijks kopen en de rest van de tijd het karretje in de supermarkt vullen met daar afgebakken fabrieksbrood... dus alsnog exit bakker, waarna men dan luidkeels jammert over het verdwijnen van 'ons bakkertje'
Dan komt er natuurlijk een krant langs of een tv programma, makkelijk scoren bij de abonnees. Kort item, vooral niet doorvragen.
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
5141LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino