Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
5851Netjes!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
De gietijzeren pan zorgt voor gelijkmatige hitte rondom maar vooral houdt het vocht uit het deeg vast. Daardoor duurt het langer voor de korst hard wordt en kan het brood dus iets langer rijzen. Zoiets.Dirk Jan schreef:Grappig gedaan en mooi!
edit, Wat en hoe maakt het bakken in de Creuset het brood anders?
Prachtig! En top dat je het % noemt! Geeft mij meteen een beeld van de haalbaarheid voor mij. Mijn broodje is 65%. Veel natter kan ik qua handenarbeid niet aan. Die plakkerige toestand….bobbee schreef:
Broodje met droge gist (1 gram)
50/50 (meel versgemalen met de mockmill + bloem van de Jumbo. Pompoenpitten erdoor.
Gisteravond gemixt, 71%vocht, vanochtend opgebold en om 10 uur in de oven in de gietijzeren pan met deksel, na 20 a 25 min deksel eraf gehaald en verder gebakken in de oven.
Ik meem zelf een dun plakje en de rest is voor mijn gezin.
65% is ook prima. Als je de handen nat maakt onder de kraan blijft het deeg niet plakkenomeCo schreef:Prachtig! En top dat je het % noemt! Geeft mij meteen een beeld van de haalbaarheid voor mij. Mijn broodje is 65%. Veel natter kan ik qua handenarbeid niet aan. Die plakkerige toestand….bobbee schreef:
Broodje met droge gist (1 gram)
50/50 (meel versgemalen met de mockmill + bloem van de Jumbo. Pompoenpitten erdoor.
Gisteravond gemixt, 71%vocht, vanochtend opgebold en om 10 uur in de oven in de gietijzeren pan met deksel, na 20 a 25 min deksel eraf gehaald en verder gebakken in de oven.
Ik meem zelf een dun plakje en de rest is voor mijn gezin.