Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

68
Ik vind hem mooi in het wit. Vooral ook i.c.m. het lichte hout. Fijn dat de nieuwe versies ook zonder tablet via de groep te bedienen zijn. Have fun!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

69
Je krijgt een mooie gelijkmatige en goed gestuurde beweging doordat je de twee handels hebt.
Je beweegt de handel van het portafilter evenwijdig naar je andere hand om die andere handel en je hoeft nergens de tegenkrachten op de machine zelf uit te oefenen. Werkt prettig! Goed over nagedacht en zouden alle (lichtere) machines mogen hebben.

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

70
Via de bovenkant van de groep kan van alles bedienen:
heet water, stomen, backflushen en zelfs espresso maken! ;)
Ik heb juist hierom de Decent gekozen.
Met nieuwe bonen probeer ik een zetmethode uit met de tablet.
Als ik het recept goed vindt (en mijn vrouw ook), ga ik de bonen afwegen en in de reageerbuisjes doen, de Key staat op de juist maalgraad en de Cube op de juiste kracht. Dan hoeft niemand meer na te denken en kan iedereen lekkere espresso maken en drinken.
Mochten er weer nieuwe andere bonen voorbij komen dan komt de tablet weer inzicht en wordt het weer lekker proberen!

Dit is het democratiseren van het lekkere espresso maken! 8-)