Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

61
Kijk ook eens in het binnenste. En eigenlijk zou je die grote schroef op de groep eraf moeten schroeven, je kan dan redelijk goed zien hoe het met verkalking is gesteld.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

62
Missie geslaagd, de Cellini staat nu bij mij thuis. Het enige wat ik er aan heb kunnen ontdekken is een klein plekje roest (5mm) in het buitenste hoekje onder de water tank. Verder is hij netjes voor zover ik kan zien.
Ik heb ook al een afspraak staan voor een servicebeurt a.s. maandag zodat hij er dan voorlopig weer tegenaan kan.

De Vario is in handen van PostNL en wordt vermoedelijk vandaag of morgen bezorgd, en ik doe a.s. zaterdag een workshop.

Al met al een heleboel actie dus.

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

64
Nou, er is best wel veel gebeurd in anderhalve week! Gefeliciteerd hoor. Nu kan het aan de hardware niet meer liggen, in elk geval.
Rest nog verse boontjes te gebruiken (niet gaan oefenen met oude meuk, daar leer je helemaal niets van), en je eigen skills te verfijnen. Wat dat betreft is dit: KLIK een schatkamer aan kennis en dan voor de Cellini zeker deze: KLIK!.

Succes, en houd ons op de hoogte!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

65
Zo, weer even een update voor de liefhebbers:
-De workshop is achter de rug. Erg veel informatie om op te nemen in één sessie van drie uur maar het was zeker nuttig.
-Ik ben gisteren bij Kafko geweest (heel ver rijden) en daar is het een flinke onderhoudsbeurt uitgevoerd, het ding bleek flink vies en verkalkt te zijn.

Er zit nu zuur in om te ontkalken en dat mag er pas donderdag weer uit. Dus komend weekend kan ik eindelijk zelf gaan oefenen.

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

66
Had je wel die grote schroef op de groep losgedraaid en achter de douche gekeken? Een (oppervlakkige) uiterlijke check is inderdaad niet betrouwbaar.

Nou ja, na Peter weet je tenminste dat je machine weer even mee kan. Nu nog even geduld hebben (was de boiler toch wel erg verkalkt!) en dan in het weekeinde lekker aan de slag!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

67
Had je wel die grote schroef op de groep losgedraaid en achter de douche gekeken?
Nee dus :oops:

Maar alles bij elkaar heeft het ding mij nu € 600,00 gekost en daar ben ik niet ontevreden over, nu weet ik tenminste dat hij er voorlopig weer tegenaan kan.
Nou ja, na Peter weet je tenminste dat je machine weer even mee kan. Nu nog even geduld hebben (was de boiler toch wel erg verkalkt!) en dan in het weekeinde lekker aan de slag!
Ja, het hele ding was flink verkalkt maar verder niets aan kapot.

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

68
Een goede Cellini voor €600 is niet verkeerd. En je hebt nu wel samen met Peter van binnen alles even kunnen bekijken, dat kan later ook nog nuttig zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Keuzes, verwarring, bomen en bos

69
Het oefenen is begonnen....en het valt niet mee.
Het is vast een standaard vraag, maar ik kan nergens een echt helder antwoord vinden:
Stel ik gebruik de dubbele houder en twee van die glaasjes met maat aanduiding.Hoe veel gram koffie moet er dan in het filter en hoe veel brouwsel moet er dan per glas zijn na 25 seconden?

Alles wat ik tot nog toe geprobeerd heb was ondrinkbaar en het lukt mij ook nog niet echt om een structurele aanpak te vinden om tot een goed resultaat te komen.

En...mocht iemand in de buurt van Leiden wonen en het gevoel hebben dat hij/zij wil helpen, dan is dat natuurlijk ook goed :)
Laatst gewijzigd door activ op za 17 mar 2012, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.