Re: De kosten die de pan uitrijzen

631
fransg schreef:Een premier wordt naarmate hij/zij langer zit steeds beter, krijgt steeds beter in de gaten hoe de hazen lopen, betere contacten met hoge ambtenaren die er al 15 jaar zaten en nog wel 15 jaar blijven. Ook al kraakt hij geen harde noten, hij kan stilletjesaan toch veel van de machinerie 'smeren' waardoor e.e.a. soepeltjes loopt. Wel ervoor zorgen dat alles dat onvermijdelijk misloopt nou net toevallig de verantwoordelijkheid van een ander was.
Genau
Afbeelding

Afbeelding

632
Maakten we ons druk om energiekosten, blijken die juist enorm te zakken terwijl iets als "boodschappen doen" dan wel "winkelen" juist een dure hobby wordt. En als je van "diensten" houdt moet je ook meer betalen.

Als je "drank" en "tabak" kan laten staan dan valt het wel weer erg mee.

En als je van "diensten" houdt, die stijgen ook niet spectaculair maar het telt wel op natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

636
Geen idee hoe ze aan 10% inflatie komen, elke huisvrouw weet dat de boodschappen meer dan 10% duurder zijn geworden

ik heb meer het idee dat de regering dat getal uit de hoge hoed haalt, om het volk rustig te houden
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

637
Ben70 schreef: vr 13 jan 2023, 11:11 Geen idee hoe ze aan 10% inflatie komen
De consumentenprijsindex geeft het prijsverloop weer van een pakket goederen en diensten zoals dit gemiddeld wordt aangeschaft door de Nederlandse huishoudens.
https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/ ... n/inflatie
Ben70 schreef: vr 13 jan 2023, 11:11 elke huisvrouw weet dat de boodschappen meer dan 10% duurder zijn geworden
'elke huisvrouw' deed vroeger de boodschappen terwijl manlief de kost verdiende ;-)
Ben70 schreef: vr 13 jan 2023, 11:11 ik heb meer het idee dat de regering dat getal uit de hoge hoed haalt, om het volk rustig te houden
Het was niet "de regering" die het artikel schreef voor RTLnieuws maar ene Paul LeClercq

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

638
bobbee schreef: za 07 jan 2023, 10:38 Nou Frans, dan kun je nu eindelijk eens stoppen met roken, blowen en zuipen zodat je de rekeningen kunt betalen!
Afbeelding

Ik zei het toch!
Afbeelding
A joint a day keeps the doctor away.
Cannabis is een geneesmiddel.
Rustig door blowen Frans.
Gisteren dronk ik een glas wijn.Ik drink bijna nooit.En gelijk sloeg de alcohol toe.Terwijl een jointje hetzelfde ontspannend gevoel geeft zonder de negatieve bijverschijnselen van alcohol.
.

639
Als we het nu niet allemaal eens worden dat dit compleet gestoord is en helemaal fout gaat met die klimaat gekte dan geef ik de mensheid maar op...

https://www.bndestem.nl/koken-en-eten/z ... ~a8a5b5bb/

Afbeelding

En nee, ik hoef ook echt geen uitleg met waarom dit of dat. Het wordt steeds gestoorder met die onzin en manipulatie.

Lekker meelwormen koffie of sprinkhanen latte om het klimaat te sturen....Kan niet wachten!
Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’