Re: Distributie en puck prep

71
omeCo schreef: za 22 jan 2022, 20:42 Zelf gebrand toch? Ik moest daardoor even terugdenken aan mijn eerste pogingen zelf boontjes te branden. Je hebt daarbij toen goede feedback gegeven maar door omstandigheden is het er niet meer van gekomen de leercurve verder te volgen. Ik heb nog een zakje groenen staan, gekregen van Little Roastery, een lokale brander. Moet ik toch maar eens oppakken…
Ja ik brand nog steeds alles zelf ;-)

Leuk als je 't ook weer oppakt!
Laatst gewijzigd door fransg op do 27 jan 2022, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

73
Zo'n koffie-vibrator als een paar pagina's terug zal ik ook nog niet kopen.
Heb nu wel die naalden-distributor binnen.
Werkt goed en nu hoef ik de ocd-leveler niet meer te gebruiken.
Aangezien mijn koffie-werkplaats nu veel droger is, heeft mijn maalsel heel veel minder klontjes.
Enkele klontjes nog die heel los zijn zijn nog te zien.
Met het acupunctuur-apparaat draaien van diep naar boven levert een mooi los maalsel dat direct goed te tampen is.

74
De ultieme puck press gadget video van James Hoffman. Pak je bankpas er maar vast bij.

Als je dit zo ziet vraag ik me ook wel af of we als thuisbarista's (op een positieve manier) een beetje doorgedraaid zijn :lol:.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

76
gilleko B. schreef: di 29 mar 2022, 19:16 Niet alles heeft hij neergezet, er kan nog veel meer bij. Maar zo kan hij weer wat op de tube zetten. Ik heb mijn rij aan spullen sinds een tijd teruggebracht naar 3 hulpmiddelen, en soms gebruik ik er nog maar 2.

Afbeelding
Volgens mij heb je ze allemaal toch, welke zijn er nu nog over? ;)

Ik heb het ook geprobeerd te brengen naar wat ik fijn/effectief vind. Mijn puckprep bestaat nog uit:
1. WDT tooltje van Arjan met accupunctuur naalden i.c.m. een dosing ring
2. Distributer tool van Aliexpress (twijfel ook of je deze echt nodig bent, misschien laat ik hem na deze video wel achterwege)
3. Bravo 58.5mm level tamper

Een GBW maler neemt het wegen al uit handen gelukkig.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

79
Sinds ik de machinale tamper heb gebruik ik de drie verschillende Londinium tampers niet meer maar ik houd ze wel omdat ik eraan gehecht ben geraakt. Misschien dat sommige mannen dat hebben met scheerkwasten.

De roer/hark maalselklutser gebruik ik alleen bij maalsel uit de XL en de GRR/R120. Uit de ETZ komt het maalsel al goed genoeg en de Baratza maalt in een bakje dat ik toch omschud voor ik het maalsel in het filterbakje stort dus dan is het maalsel al extra geklutst.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino