Re: De kosten die de pan uitrijzen

701
Omdat je zoveel partijen hebt. dan word er altijd tijdens de formatie gekonkeld ,en overeen gekomen
en word de kiezer met een kluitje in het riet gestuurd, zo is het en zo zal het altijd gaan.
Nederland een coalitie land
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

702
Ben70 schreef: wo 12 jul 2023, 21:46 Omdat je zoveel partijen hebt. dan word er altijd tijdens de formatie gekonkeld ,en overeen gekomen
en word de kiezer met een kluitje in het riet gestuurd, zo is het en zo zal het altijd gaan.
Nederland een coalitie land
Ja, dan kun je gewoon zonder schuldgevoel op klotepartijen blijven stemmen of niet stemmen ;-)

Dan ook niet mopperen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

703
Die arme ondernemers wordt nu weer het vel over de oren getrokken, weg zijn de rijke winsten! Europese subsidies graag voor de Jumbo's en de familie Albert Heijn ;-)
Na maanden van stijgingen beginnen in de supermarkt de prijzen van diverse producten langzaam maar zeker te dalen. Komkommers, aardbeien, aubergines en meloenen zijn inmiddels zelfs al goedkoper dan een jaar geleden, blijkt uit een analyse die databureau Hiiper op verzoek van de NOS maakte van de supermarktprijzen en kassabonnen.

De prijsdalingen van dagelijkse boodschappen hebben volgens Joep Smeets van Hiiper niet alleen te maken met het seizoen, bijvoorbeeld door de mooie lente. "Er is echt wel wat aan de hand in de supermarkt. Het is niet zo dat ze allemaal over elkaar heen buitelen. Maar het prijswapen is wel getrokken. Er is nu ook meer ruimte voor omdat de energieprijzen dalen."
https://nos.nl/artikel/2482597-boter-ka ... de-prijzen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

704
Zoveel berichtgeving, voor ieder wat wils en wat weten 'ze' het allrmaal goed hè! Alle kanten en standpunten van een onderwerp worden belicht zodat iedereen kan zeggen: zie je nou wel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

705
ja, heel fijn, wie wil mopperen heeft stof te over, wie zich wil verheugen over meevallers ook, ondernemers zien een kans in luid roepen dat ze prijsverlagingen invoeren, VVD ziet dat de middenstander de wereld redt, SP ziet dat het nu tijd is voor de gewone mensen om eens aan de macht te komen, en alle journalisten hebben gemakkelijk stof om allerhande clickbait te tikken, terwijl oudejaarsconferanciers zich in de handen wrijven.

706
Ik ga 1 x permaand naar Kleve boodschappen doen

Kaufland of zo. dan zie je echt goed de verschillen in de prijzen
En ik ga echt niet enkel om de roomboter die daar 1,50 kost en het zelfde pakje bij AH 3,50
of de Jack Daniels in de aanbieding 8,95 de 700cl die hier 25 euro kost
vlees veel goedkoper. en zonder toegevoegd water
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

707
Er is wel veel armoede, helaas. Dat komt overal voor. Ik zou daarom pleiten voor goede informatieve lessen op (basis)school wat geld is en hoe je ermee omgaat, wat je ermee kan doen etc . Er zijn in mijn optiek 2 dingen belangrijk voor een prettig leven en dat zijn gezondheid en geld. De rest is het gevolg van deze 2 factoren.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

708
bobbee schreef: do 13 jul 2023, 08:59 Er is wel veel armoede, helaas. Dat komt overal voor. Ik zou daarom pleiten voor goede informatieve lessen op (basis)school wat geld is en hoe je ermee omgaat, wat je ermee kan doen etc . Er zijn in mijn optiek 2 dingen belangrijk voor een prettig leven en dat zijn gezondheid en geld. De rest is het gevolg van deze 2 factoren.
Mee eens.

En wat ik net las, een oplossing voor problemen met immigranten is niet meer geld aan politie uitgeven maar meer geld aan de mensen uitgeven zodat ze een betere positie in de samenleving krijgen.

Betere scholen, kleinere klassen, meer aandacht kan ervoor zorgen dat meer mensen leren lezen en rekenen en zich kunnen handhaven in de steeds complexer wordende samenleving.