Erik82 schreef: vr 14 dec 2018, 18:36
Hier moest ik toch echt keihard om lachen want daar klopt werkelijk niks van. De tegendruk die je voelt is niet de puck want die draai je gewoon kapot met een slecht resultaat tot gevolg. Je doet het nu voorkomen alsof een puck even hard is als metaal. Je voelt de tegendruk van de nokjes op het portafilter die klemmen in de groep. Het maalsel pers je bij overdoseren gewoon de groep in met vervuiling van je hele machine als gevolg.
Fijn dat ik in ieder geval je een gulle lach heb kunnen bezorgen.
Als ik 12 gram maal (voor een pre millennium La Pavoni) dat met 13 kg aandruk (gemeten met de weegschaal) en ik draai het portafilter met een muntstuk bovenop de koffie in de bajonet en ik sta echt niet als een waanzinnige de hevel van het portafilter aan te sjorren dan wordt dat muntstuk in de koffie gedrukt.
Ben ik nou gek of hoe zit dat, je moet de hevel van 't portafilter toch aantrekken tot ie 'vast' (niet muurvast, anders draai je zo de ketel van de bodemplaat) zit?
Overigens heb ik laatst mijn La Pavoni nog geserviced, nou, die inwendige vervuiling valt reuze mee hoor dus nu is 't mijn beurt om eens even onbedaarlijk te schateren haha!