Re: Niche Zero Grinder

851
Op 16 april heb ik een Niche besteld. Volgens de order bevesting zou levering in juni zijn.
Volgens de website echter (een dag later) zou levering in juli zijn.
Maar .... zojuist een email ontvangen dat de het pakket vandaag is verzonden via DPD. Sneller dan gedacht. Spannend! :D
Ik zie weer de beelden voor me, van de lange files met vrachtwagens richting Dover, vorige maand. Haha, we gaan het zien.
Eind vorig jaar nog héél lang moeten wachten op levering van Cafelat seals via Bluestar.
Voorlopig nog even genieten van het eerlijke handwerk met de Kinu.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

852
Frup schreef: di 17 mei 2022, 11:02 Op 16 april heb ik een Niche besteld. Volgens de order bevesting zou levering in juni zijn.
Maar .... zojuist een email ontvangen dat de het pakket vandaag is verzonden via DPD. Sneller dan gedacht. Spannend! :D
Ik zie weer de beelden voor me, van de lange files met vrachtwagens richting Dover, vorige maand. Haha, we gaan het zien.
Eind vorig jaar nog héél lang moeten wachten op levering van Cafelat seals via Bluestar.
Ik heb er ook een besteld, Juli inderdaad, afwachten dus maar :-)

853
Frup schreef:Op 16 april heb ik een Niche besteld. Volgens de order bevesting zou levering in juni zijn.
Ik heb die blauwe seals ook, waren bij mij snel binnen maar werken niet goed in de Londinium. Veeeeel te strak. Zuiger zat muurvast, ben blij dat ik hem er nog uit heb gekregen...waar gebruik jij ze in?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

854
bobbee schreef: di 17 mei 2022, 11:34 Ik heb die blauwe seals ook, waren bij mij snel binnen maar werken niet goed in de Londinium. Veeeeel te strak. Zuiger zat muurvast, ben blij dat ik hem er nog uit heb gekregen...waar gebruik jij ze in?
Ik gebruikte die blauwe seals in mijn Profitec Pro 800. Geen problemen mee gehad. Waarin gebruik jij die?
Momenteel gebruik ik de seals die ik bij Avola heb besteld. Die gaan nog steeds erg soepel bij mij. Ik denk beter dan die blauwe.
https://www.avola-coffeesystems.de/lipp ... mm/8001482
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

855
Frup schreef:
bobbee schreef: di 17 mei 2022, 11:34 Ik heb die blauwe seals ook, waren bij mij snel binnen maar werken niet goed in de Londinium. Veeeeel te strak. Zuiger zat muurvast, ben blij dat ik hem er nog uit heb gekregen...waar gebruik jij ze in?
Ik gebruikte die blauwe seals in mijn Profitec Pro 800. Geen problemen mee gehad. Waarin gebruik jij die?
Momenteel gebruik ik de seals die ik bij Avola heb besteld. Die gaan nog steeds erg soepel bij mij. Ik denk beter dan die blauwe.
https://www.avola-coffeesystems.de/lipp ... mm/8001482
In de Londinium.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

856
Bij mij zorgden de Cafelat ringen ook voor grote verkleving van de hele zuiger.

Indien ik de bovenste twee ringen 'traditioneel' deed en de onderste van de cafelat, dan viel het wel mee.

Maar de bovenste twee traditioneel en de onderste met een Londinium prototype 1 ring gaat beter.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

857
Ik meende dat Londinium en Profitec dezelfde (CMA) groep hebben.
Mij bevallen de gewone nieuwe ringen (géén Cafelat) ook wel beter. Gaan soepeler dan de Cafelat.

859
Ik ben overigens eens terug in de tijd gedoken naar pagina 1 en heb daar een stuk gelezen..
Conisch dus Bleh, vast een Nep recensie, Bah hout, nog een keer Bah hout, waarom niet plat 75mm.... Al met al de eerste 3 pagina's: Tjonge wat een negativiteit over een molen die ondertussen haast iconische status heeft verkregen,
Het is toch nog steeds de absolute winnaar (conisch) onder de 1000,-- euro (en ik vermoed ook nog wel wat hoger), grappig om te lezen hoe de tijd de negativiteit ingehaald heeft. Al begrijp ik de weerzin om je geld in te zetten bij zo een Kickstarter Roulette waarbij je maar moet afwachten of je ooit iets zult zien.
Gelukkig werd dit een succes :D

Natuurlijk heb je nog steeds de afwijzingen, bijvoorbeeld "Gesmolten Senseo" is blijven hangen bij mij, maar die draaien enkel nog maar om vormgeving voor zover ik het kan volgen.
Oh en de 'Single Dose' haters natuurlijk niet vergeten :P

Ik vind het wel heel jammer dat er geen Nederlands bedrijf met iets op dit gebied komt, een Single Dose 80mm vlakke schijf molen bijvoorbeeld ;) [Droomt zachtjes weg]

860
Tja, even een update, die 'geen account & orderstatus' er was bij Niche iets misgegaan met de confirmatie email, na een vraag van mijn kant is die wederom verzonden (en nee, die eerste was NIET in mijn spam gekomen) en vanaf dat moment kon ik dus wel de orderstatus zien en uberhaupt zeker weten dat ik er daadwerkelijk een ging krijgen...
Die stond dus op de rol voor Juli (zonder aangeven wanneer in Juli dan), maar ik heb NU net de email gekregen dat mijn molen verscheept word/is en dus vanaf vandaag onderweg naar Nederland.
Een vorige koper had als ervaring twee dagen later het apparaat in handen!
Ik wacht het in spanning af :D